yamaha rx1 eller sx viper

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
Lönar det sig att köpa en Rx1 eller en Sx viper vicken har mest "pulver" och vicken toppar mest? vicken tar mest soppa?. Jag harhört att Rx1 är ganska fram tung??
 
R

RX1Tompe

>Lönar det sig att köpa en
>Rx1 eller en Sx viper vicken
>har mest "pulver" och vicken
>toppar mest? vicken tar mest
>soppa?. Jag harhört att Rx1
>är ganska fram tung??
Ja de nya RX1:An är framtunga och drar mindre bränsleförbrukningen än SXVIPER som dricker 2,5 l p/mil. men den acclerarde bra och mkt stark maskin.!
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
inte jämförbara maskiner tycker jag,
rx1 ska du ju köpa om du har pengarna.
kraften ligger ju på genom hela registret=
unikt...man ska du köra i guppiga spår kan du väl klara dig med en viper, om du vill köra långt och länge rx1, billig i soppa ochså garanterat...
//johan
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Köp en Rx1 om du ska ha kvar skotern ett tag för det blir inte så j*vla länge tills 4taktarn har tagigt över!
 

Wattis1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
24
0
0
Örnsköldsvik
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Nov-02 kl 09:19 PM (CET)]Har provat Rx-1 och jag kan säga att man inte känner av den påstådda framtungheten kanske om man ska hoppa men..

Rx-1 går fortast
Rx-1 har mest krut
Rx-1 drar minst
Rx-1 har bra fjädring
Rx-1 har bäst acc pga. brutal motor och 32mm matta
Vipern är dock snyggare kanske
Vipern är billigare i inköp
Vipern är en bättre bus skoter typ hoppa och leka


Full gas inge knas
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kör RX-1 har haft viper :) måste säga att vipern gick riktigt d***** bra faktiskt mkt skoter för pengarna. Däremot så är komforten bättre på RX-1an iaf med monoshock. Guppig led = Viper. Köra långt på hyfsade till rikigt bra leder = RX-1. Klättra = Viper. Soppa förbrukning = RX-1.

Är det rätt matta på vipern så är inte RX-1an snabbare under 130.

Vipern har dock mindre modellrelaterade fel....