yamaha Rs vector sp soppaförbruking?

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
på dom 300 milen jag har kört så ligger snittförbrukningen runt 1,6 l/mil,som bäst 1,3-som sämst 2(har hänt 1 gång-flövatten,slask och kramsnö en påskhelg)
föret verkar ändå inte påverka lika mycket som på tvåtaktarna jag har haft.
jag kör mest efter leder,i princip aldrig "offpist"

som jämförelse med mina tidigare skotrar:
polaris cutlass-82,2l/mil
ski-doo mach1-91,3l/mil och uppåt
ski-doo mxz 600-01,2,2-2,6l/mil
yamaha v-max xtc 600-97,2,6-3,0l/mil+oljeförbrukning som gjorde opec saliga
yamaha srx 600-99,1,7-2,1l/mil,drog kanske en 3:e del så mycket olja som v-maxen
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
1.3 körde jag min vector mtn en gång,då körde jag inte lungt men däremot inget pumpgasande,annars ungefär 2.5l/mil.endast lekkörning för det mesta.
men en rs vector borde man kunna få att gå billigare.
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
jag har en fråga till!!

Har hört att främre boggifästena bruka gå av på dom stämmer de?
Och att boggiskenorna spricker på dom?
 

zapswe

Välkänd medlem
5 nov 2004
148
0
16
skellefteå
jag har en fråga till!!

Har hört att främre boggifästena bruka gå av på dom stämmer de?
Och att boggiskenorna spricker på dom?
min skoter har gått 640 mil,hade ut boggien nu i höst(förlängning+mattbyte),då gick jag igenom den ordentligt-resultat:inga sprickor någonstans,ett drivaxellager fick bytas(variatorsidan)samt två kärvande hjullager(omfettning räckte),inget krokigt e.dylikt.

framvagnen däremot var helt slut,fick byta alla bussningar i bärarmar+bulkhead,skidorna glappade väl 1-2 centimeter när man hissade upp den och juckade lite....det skrämmande var att jag inte känt nåt-lönar det sig ens att ställa in framvagnen om man(jag)är så okänslig?:D

jag väger ca 110-115kg påklädd,och jag gillar att "ligga på" lite när jag är ute och kör-men jag gör ju i och för sig inga ramphopp heller....

alla skotrar går att köra sönder,det beror bara på vilka förväntningar man har,vectorn är INTE en crossmaskin-även om döskallarna sitter där dom ska på huven:cool:

www.ty4stroke.com är som sagt ett riktigt bra forum,det finns även en massa tips på www.totallyamaha.com under techpages(för alla yamaha,även tvåtakt)
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Men de lätt ju bra men man kanske ska kolla igenom framvagnen till våren då försäkerhets skull.:hmmmm:

Tackar!! :ciao: