Yamaha Phazer?!

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Tänkte bara höra lite olika frågor osv ang phazer fx -07.

Har tex hört att de har vart problem med vevhus:hmmmm2:
och annat.

Men då jag ej haft turen om man törs säga så att prova en. så undrar jag lite om egenskaper. tex hur bra går den i snö? går den lika bra som en vanlig kort maskin tex rev.. går den att jämföra med en vanlig 2-taktare? hur är dämpare? mm mm alltså kortfattat hur är den som friåknings maskin? :rolleyes:

Mvh/Oskar

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hjälper dig lite..

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=13871&highlight=Phazer

http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=15406&highlight=Phazer

Själv har jag haft en Phazer i 2dagar. En '08 helt orginal och hann endast köra den led.
Klippet är riktigt bra 0-80 sen händer det inte mycket. "slukar" guppen, men öhlinare i boggien skulle inte skada, ev en omschimsning.
38as matta är självklart.
Variator-kit är också nödvändigt.

Fick lite HA begär över skoter'n. Det som dock störde mig grymt mkt var den starka motorbromsen, var det halt o du släppte gasen låste sig mattan:argh:

Annars väldigt mycket skoter för hyffsad peng! Glöm inte bort och turbo konvertera så har du en lite dräpare ;)

//Rasmus

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
ja har kört min i 130 mil nu både original å med lite uppdateringar. original duger den. Men som med alla skotrar så vill man ju ha sin "Egen" 38as matta är en självklarhet bättre skidor ex slp pp, ett litet v-kitt inte fel å fixa dämparna är ett måste.Problemen som dem haft var ju varmgång, länkaget i boggien gick sönder pga för mjuk främre boggiedämpare sen vet ja inga mer fel dem haft.helt klart en fin friåkningskoter jag har kört den i både puder ,klibbsnö ,skare å aldrig nå större problem.

marcus lindström

Välkänd medlem
5 mar 2007
122
0
6
Skellefteå
Även backen strular en hel del på 07:eek:rna har ja hört. Har haft en 07:a i ett par veckor som ja sedan bytte mot en 08:a. Backen strulade även på den 07:an men 08:an funkar klockrent.