Yamaha phazer startproblem?

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Tjena, har nu en Phazer som inte vill starta.
va ute och körde i 1 timme eller så, och skotern gick helt fint, helt tills ja skulle inn å käka.. jag va inne i ca 30-40 minuter och skull, skulle så ut å köra igen, men nu när ja vred om på nyckeln startar den inte. innan har den startat påo en gång och gått helt fint, det är ingen gnista nu, nån som har tips??

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Har hört tidigare att Yamaha har haft lite småproblem med relän på blandannat nytro, kan de vara ett relä som spökar?

---

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Ah ;)
jadu, man har ju bara ägt 2takt förr så vet heller inte mycke om dessa :p
Tänkte mäst om någon hade några bra förslag på va de kunde va, så man har ett startställe ;Dhehe

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Här är en bild utan kåpa på högersidan. Under batteriet sitter alla reläer

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Stecka: japp allt lyser å fungerar å de e bra fart på startarn(bra me ström ochså då ;) )
chris: ska kolla upp relä'n !tack för bilden

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Här är en bild utan kåpa på högersidan. Under batteriet sitter alla reläer

]
Sitter dock inte start relät framför batteriet i färdriktningen? Jag bytte mitt startrelöä på min Venture MP som är i stortsett samma som phazer och den satt precis framför batteriet.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det kan nog stämma men man ser ju alla reläer då man kollar "runt" vid batteriet :)

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Snabb tanke här nu bara :p om startrelät vore sönder, vore de inte så att heller inte startmotorn går runt?
Inte tid å kolla till skotern nu då den står vid stugan 12mil undan, (lite därför man provar samla på sig lite förslag nu innan :p

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Går startmotorn runt så är ju startreläet OK. Då kan du lyssna om bränslepumpen går då du vrider på nyckeln. Isåfall kan det ju vara det reläet som spökar. Alltså bränsle pumpen skall ju ha gått färdigt och stannat innan du startar..

KOllat alla säkringar?

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Bränslepump ok, säkringar kollat å e ok, gnist , värkar inte ok :s tänningsmodul? Tändspole?Tycker som att de e luatigt att nått skulle gått sönder på nå sätt då skotern fick köras varm å så innan ochså och at den stog i runt 30-40minuter eller så.. men a, allt kan hända :s

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
inga felkoder som blinkar i mätaren? Borde vara det då dom tom har diagnos på om man har handtgsvärmarna inkopplade :)

Zebban

Aktiv medlem
28 mar 2009
76
0
6
Trondheim
Hmm jadu de e ja osäker på? visste int att de va nå sånt på skotrar faktiskt :s hehe :D vart på displayen kommer felkoden upp ? evt vilken lampa?