Yamaha Phazer MTX

Harrebarren

Medlem
4 jan 2015
10
0
1
Söderhamn
Hej. Tänkte höra mig lite för ang Yamaha Phazer MTX.
Jag har hört/läst så mycket olika om dessa Maskiner!?
Vissa älskar dessa och andra skulle inte ens tänka på att köpa dom.
Jag själv har kört skoter till och från sedan jag var liten (notera att jag är van vid gamla skotrar så som Polaris Indy Lite GT 340 och Polaris Indy Storm 800 osv).
Har egentligen ingen erfarenhet alls av "nyare skotrar".
Har lånat en Yamaha RS Rage 1000 i Funäsdalen vilket jag tyckte var helt magiskt, åkte då bara led! Jag gillar fyrtakt och är nu inne på att köpa just en Phazer. Jag är ingen fartmänniska som har brutal fart som prio 1, vet att det sitter 80 hk i dessa och det tror jag duger lätt för mig! Letar egentligen efter en rolig, pålitlig och relativt billig "nyare skoter".
Just MTX modellen är jag sugen på för att det kan bli lite lössnöåkning om jag tar med skotern till fjällen.

Vad säger ni Phazerägare, för/nackdelar?
Tips om dessa vore väldigt snällt!

Mvh Hampus.
 

martinekman

Välkänd medlem
5 mar 2011
190
0
6
Din åkstil du beskriver låter som en Phazer MTX. Den kommer att uppfylla alla de krav du har. Förvänta dig bara inte att klättra uppför bergssidor.
Var i Åkersjön för ett par veckor sedan och då var det en i gänget som hade en Phazer. Vi åkte uteslutande lösnsnö och han tog sig fram hyffsat utan större action där vi andra också körde.

Rådet är att det bara är att köpa!
 

Harrebarren

Medlem
4 jan 2015
10
0
1
Söderhamn
Ja det känns så också tycker jag, den borde passa mig?! Nej jag vet att det inte är något monster som flyger upp för ett berg av djupsnö! Fast jag tror inte jag blir besviken på varken acceleration eller körkänsla, jag är nöjd med den gamla Indy lite 340:in jag har nu, haha! Så allt beror på vad man jämför med!

Nu gäller det bara att provköra en!
Tack för info :)