Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Så trist att vara däckad av feber och hosta, nu då jag fått dom sista delarna så jag skulle kunna göra klar boggien :(

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Dessutom har ju Chris kompletterat med extraventilation i den motorkåpan som ballasterna är monterade bakom! :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja jag är nog inte orloig över värmen...skall dom klara av att användas i varmt klimat under en motorhuv på en bil så borde dom klara av utrymmet bakom en ventilerad kåpa på en snöskoter. Enligt spec så skall mina ballaster klara -40gr till +120gr i arbetstemp...

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Finns det inga sponsorer här på forumet;)
Någon hugad som vill ha ett klistermärke på din tunnel!:D
Den ska ju faktiskt kanske hamna i tidningen:D :D

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Inte bra detta med att ligga sjuk...väldigt mycket ideer som föds i mitt huvud...och nu finns det ju inte tid att förverkliga dom...men det är ju bra att det finns något att fixa nästa sommar också :)

Man kanske skulle jaga en sponsor på en turbo under sommaren :)))

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Hoppas du kryar på dig, tror att det är fler med mig som vill se lite bilder och tankar från ditt garage:D

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
ja, den är fin din phazer:). snyggt jobbat, jag håller på att modda vidare på min nytro, ska bygga mig en Timbersled bonnie bumper imorgon, borde va snyggt på en phazer också??

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja då har man orkat ut en kort sväng i garaget efter 1 veckas flunssa...

Denna boggieaxel är helt nygjord det enda som jag använder från original är hålen i skenorna :)

Efter denna axel återstår nu bara lite fix med offsetaxeln...sen är boggien klar för montering

Svarvar distanser för rätt avstånd från skena till hjul

Distanserna monterade

Axeln på plats

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Totalt sanslöst.. här handlar det inte om att fixa till någon enstaka del, utan hela skotern.
Och med en finish långt utöver det "normala".
Har för mig att någon tidigare sa..
Den ska inte ut i snön, utan den ska stå i vardagsrummet.