Yamaha Phazer MTX 2013 "LO OP"

Isakos

Medlem
8 sept 2012
14
0
1
Malmberget
Tjenare!

Var ute och körde igår, första gången med nya skotern så man är lite ovan. Problemet är att då man tippar med skotern och t.ex flyger av så stängs ju skotern av, när jag sen fått tillbaka skotern så den står plant och startar den står det LO OP på monitorn, går ej att köra när det står så. Jag antar att det har något med oljetrycket att göra. Det värsta är att den kan hålla på så där i 20 minuter innan "LO OP" försvinner vilket jag antar att det inte ska.

Någon som vet vad problemet är (antar att det inte ska vara så, skotern skall ju kunna tippa utan några större problem).

Tack på förhand!
 

Isakos

Medlem
8 sept 2012
14
0
1
Malmberget
Jo, när man väl startar den och det inte går att köra (när det står LO OP) så stänger den av automatiskt efter ca 20 sek om inte LO OP har försvunnit, startade om typ 10 ggr.

Fick bort efter att ha "skakat" lite på skotern, men inte fan ska det väl vara så komplicerat. Får ringa och höra där vart jag köpte den.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Brukar bli så när den har legat på sidan för länge, försök bara få den plant och slå på och av elen nåra gånger så ska de inte vara så länge :p

Har då funkat för mig...
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Som de säger ovan och har det väl hänt några gånger så kan en del olja farit ut så kolla nivån och se till att den är på max så har den lite extra att spilla ut...
 

Johanzone

Välkänd medlem
8 feb 2012
118
0
6
Fagersta
Det hände samma på min Nytro T-TX, men ja fick vänta ett tag innan jag kunde starta, sen står det så ibland när jag ska starta fast jag inte har åkt på 2 dagar.