Yamaha Phazer MTX -08

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Går? Hur menar du?
Allting går, MCXpress har t.o.m. haft ett kit till dom.
Det har dom inte längre, så vill du ha turbo så är det bara välja, leta efter ett begagnat kit eller bygga själv, delar finns säkert fortfarande på MCX.
Kompressor kan vara ett alternativ också.

Går rätt bra med överladdning :)
http://www.youtube.com/watch?v=JNpnkLQfVUU

Sent from Android ICS with Tapatalk 2
 
Last edited:

SimonF88

Välkänd medlem
24 apr 2012
130
1
6
Robertsfors
Du tror inte jag kan lämna in den där jag köpte den och be dom som jobbar där fixa det? Köpte den hos en återförsäljare :)
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Det går ju alltid att fråga, är det NTC eller Yamaha Center i Kiruna så är det högst sannolikt :)

Sent from Android ICS with Tapatalk 2
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vet att Cleant (som jobbar på Yamaha Center i Kiruna) inte rekommendera turbo på Phazer. Dom har tidigare sålt och monterat många sådana kit men det har varit för mycket strul enligt honom vilket gör att han inte rekommenderar det. Och som sagt så tillverkar inte MCX kit till dom längre. Borta i USA finns det väl antagligen färdiga kit att köpa.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Japp jag har en variatorkit som dom på Schmidt Bros Motorsport i USA har plockat ihop till min. Den blev ju rappare än med original iaf...men går ju förståss inte att jämföra med turbo. Sen kan man ju montera på annan ljuddämpare och få lite extar effekt och tappa lite vikt...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Varför trimma skiten ur phazermotorn och allt vad det innebär och ändå inte får mer effekt än en standard 600? Jag ser tyvärr ingen vits med det.
Variatorkit är nog det jag skulle satsa på.
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Nu lägger jag ut en del pengar på min Phazer men det är mest för skoj skull.. Det är en fin och bra skoter på många sätt.. Vill man mer motor är det kanske bättre att köpa en annan skoter? Dom är inte gratis och med priset av en turbo så vette tusan om jag inte gått å köpt något annat istället..

Men som sagt jag gillar den och för vad den är så är den helt ok..

Variatorkitt och ev avgas ska väll ge en del men det är nog mer att ändra karaktären än förbättra effekten..