Yamaha Phazer M-TX 2013.

Isakos

Medlem
8 sept 2012
14
0
1
Malmberget
Tjena!

Har beställt en 2013's M-TX. Det jag undrar är om man behöver en styrhöjare eller funkar det bra med original, kommer ju mest stå upp och köra så. Är 1.74 lång. Dela gärna med er andra saker ni tycker har behövts byta på eran Phazer och eventuella nackdelar/fördelar :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
De "nödvändiga" jag satt på är betterboards, handtagskydd, antibottningskit, bukskydd och isrivare. Tog bort den där grejjen som trycker ner skidorna(glömt va de hette). tog även bort rutan mest för satt de var snyggt och ska snart vända hållar till speedometern så den inte är så utsatt
.
Angående styrhöjjare så är den ganska bra orginal, men lite högre hade inte skadat. Jag är väl ca 1,70.

En annan grejj som kan va bra å fixa är en dunkhållare och avgasböj, då tanken är ganska liten.
 

Isakos

Medlem
8 sept 2012
14
0
1
Malmberget
De "nödvändiga" jag satt på är betterboards, handtagskydd, antibottningskit, bukskydd och isrivare. Tog bort den där grejjen som trycker ner skidorna(glömt va de hette). tog även bort rutan mest för satt de var snyggt och ska snart vända hållar till speedometern så den inte är så utsatt
.
Angående styrhöjjare så är den ganska bra orginal, men lite högre hade inte skadat. Jag är väl ca 1,70.

En annan grejj som kan va bra å fixa är en dunkhållare och avgasböj, då tanken är ganska liten.
Jo när vi beställde den så tog vi också drag + en packhållare eller vad han nu sa där man kan fästa en dunk. Men okej, tackar för svaret!