Yamaha nytro xtx turbo 240

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Hej funderar på att köpa en yamaha nytro xtx turbo 240 och undrar om det brukar vara några problem med dom? Äter dom remmar? Och så undrar jag om det går att dra pulka efter den eller om den blir för hetsig?
 
Last edited:

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Hej funderar på att köpa en yamaha nytro xtx turbo 240 och undrar om det brukar vara några problem med dom? Äter dom remmar? Och så undrar jag om det går att dra pulka efter den eller om den blir för hetsig?
Nej remmar äter den inte om allt är rätt gjort med prim och sek och en Helix anpassade till turbon då så klart. Angående pulka lr släde kan jag inte svara på det har jag aldrig provat men där imot så tycker jag att det är en hemsk ketchup effekt på dom som jag provat så vet inte hur de går, sen gäller ju inga försäkringar när de är efter monterad turbo och jag tycker chassit mm är riktigt kasst.mitt förslag är att spara ihop liiite mer pengar och köp en sw från och med 2018 och uppåt ist 😁
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
De äter inga remmar och de går dra pulka ännu bättre än utan turbo. Iom att de är 240hk + kittet så är kompförhållandet sänkt en hel och de ger lägre temp i cylindern vid all typ av körning så länge turbotrycket inte drariväg i höjden. De innebär att vid lugn ledåka går motorn kallare den värmer inte upp kylvattnet lika mycket som en maskin utan turbo. Hur våldsam den är i lägre farter beror inte på turbon, de är helt ber på hur aggressiva variatorprylar man stoppat i. Kompisens Yamaha rage turbo 220hk är inställd så den går mjukare än en standard rage. De standard Nytro jag provat har varit på tok för av/på i låg fart viket är jobbigt i låga farter mede pulka.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
De äter inga remmar
Brukar låta så... men dom som verkligen används så kan jag inte påstå att remmarna håller speciellt bra.
Men det går säkert att få till med rätt grejor.
Men nytron är billig av en anledning så ha det i åtanke, men vill man ha massor med hållbar effekt till ett lågt pris så är det svårslaget.
 
Reactions: mas