Yamaha Nytro X-ride SE

GbEbE

Välkänd medlem
9 mar 2010
309
0
16
östersund
t-sprit, en sorts kemikalie som man kan ta bort klister och så vidare. använder man inte det när man sågar i alu är de stor risk att rondellen beckar igen. har man otur så sprängs den :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
jag har dock inte använt t-röd på varken detta bygge eller mitt förra...utan problem....jag har dock använt kapskivor som har varit för alu....om det nu kan vara nån skillnad
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
kapar alu dagligen med vanliga skivor utan t-röd, aldrig varit ett problem att det skulle "becka" igen.....

visst skivorna går ju åt när man använder vanliga skivor, att använda skivor till för alu är ju att föredra om man vill spara skivor :))

grymt jobbat!
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Jodå tänk för att de är de:p vem är du?
Ne du vet inte vem jag är :)
Tänkte bara för visste att du hade byggt den förra Nytron :)

Ett jävla jobb du gör måste jag då säga, blir nog skit bra i slutändan :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
t-röd är väl sånt man dricker för att rensa magen;)?
nej men vi kapade me 1,5mm alu skivor o de gick kanon fint! inte första chassit jag kapar:p
Nu blir nästa steg att plocka isär motorn och MCXa den lite grann:D
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nog kan de diffa nån enstaka hk mellan maskiner men inte är de mkt, tror nog mer på skick på motor kan göra så att en motor ger mer än den andra.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Tror dom är ganska precisa, blir de motor bygge så blir de bänkning men blir de "bara" 270 kitet så är de inte så mycke att bänka:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu har jag lyckats få fram ett par air frame running boards så jag kan måtta in alla hålen o få klart chassit för lackering:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Men!!! Den där send knappen sitter på fel ställe:)


Även MCX fick komma till garaget

Även nya mattan skymtar där:)
Nu väntar jag bara på att skinz och timbersled ska börja leverera:) sen tar bygget fart på riktigt! Stort tack till "freny" som kunde fixa fram ett Air frame kit riktigt snabbt! (24h) från beställning till leverans:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu är chassit klar för lack.. Och även bak bågen:)



Så nästa vecka får man börja montera ihop igen:)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Ojojoj, detta lär ju vara bland dom värre byggena inom Svea rikes gränser för tillfället, här sparas inte på krutet för fem öre :)
Ser fram emot fortsättningen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Tempo har du ju iaf!
Blir nog väldigt vackert det här :)

Du måste få bra pris på sakerna när du jobbar på YC? ;)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kommer bli bra detta...önskar jag också hade en sån budget som du tycks...skulle vara betydligt smidiagre att bygga då :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
De är roligt att höra! Hehe tycker de går lite segt, iofs så är de ju pågrund av sena leveranser:) chris så kanske de är, men ditt bygge är i en helt annan klass! Allt är ju eget gjort i handbyggt:) önskar jag hade lite av dina kunskaper och tid;)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
De är roligt att höra! Hehe tycker de går lite segt, iofs så är de ju pågrund av sena leveranser:) chris så kanske de är, men ditt bygge är i en helt annan klass! Allt är ju eget gjort i handbyggt:) önskar jag hade lite av dina kunskaper och tid;)
Ja det är ju så...vi tar lite olika vägar för att få våra Yamahas unika :)...och ingen väg är ju fel :) :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu är iaf Chassit hos lack firman, nu börjar jag tröttna på detta väntande:/ fick iaf goda nyheter från NTC/timbersled att de ska vara på gång inom en snar framtid och de kändes riktigt bra:) hoppas på ett liknande svar från SKINZ mycke snart! fast iofs så har ju inte snön landat någonstans i vårat avlånga land:/