Yamaha Nytro stannar

  • Trådskapare Deleted member 37164
  • Startdatum
D

Deleted member 37164

Hej! Har en Nytro -08 (500mil) som stannar efter en stunds körning, när den har stått ett tag så går den en stund igen, vad kan det vara för fel?. Har bytt pumprelä (rött) och hör att pumpen går. Har haft lös kabel till tändningslås och sprayat med elspray likaså har jag tömt tanken och bytt bensin utan resultat. Har även kollat kabelskor på batteriet. Börjar bli liiite less!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Prova köra med tanklocket öppet för om de är fel på avluftningen så stannar de. Annars kan de va gashängsbrytaren som jäklas uppe i tumgasen. Följ kablarna från tumreglaget in under styrets skydd över alla kablar. Där inne hittar du två kontakter som går vidare ner till motor. Dra isär de kabelkontakterna och tryck ihop dem med varandra. Dvs kontakterna nerifrån motor trycks ihop med varandra istället för att sättas ihop med tumgasens brytare. De är en vit o en svart kontakt som sätts ihop.Men jag tror inte så mycket på fel i gashängsbrytare för de brukar ge annat fenomen som att den bara går på tomg och tokmissar när man försöker köra. Men de är så snabbt testat att jag skulle prova det ändå fär de är ökända för att jäklas stup i kvarten.
 
D

Deleted member 37164

Prova köra med tanklocket öppet för om de är fel på avluftningen så stannar de. Annars kan de va gashängsbrytaren som jäklas uppe i tumgasen. Följ kablarna från tumreglaget in under styrets skydd över alla kablar. Där inne hittar du två kontakter som går vidare ner till motor. Dra isär de kabelkontakterna och tryck ihop dem med varandra. Dvs kontakterna nerifrån motor trycks ihop med varandra istället för att sättas ihop med tumgasens brytare. De är en vit o en svart kontakt som sätts ihop.Men jag tror inte så mycket på fel i gashängsbrytare för de brukar ge annat fenomen som att den bara går på tomg och tokmissar när man försöker köra. Men de är så snabbt testat att jag skulle prova det ändå fär de är ökända för att jäklas stup i kvarten.
OK ska prova!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Här har du en länk med bilder hur du bygelkopplar Tors (gashängsbrytaren)
 
Senast redigerad av en moderator: