Yamaha NYPEX

Stargym

Medlem
19 feb 2012
46
1
1
Har den där Jonas något konto här? Skulle vara intressant att prata med honom. Hittar inte så mycket info om Nypex-byggen, mest bara filmer och bilder.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag vet faktiskt inte. Jag tror han hänger mycket på dom amerikanska forumen. Jag kan meddela honom, men nu är dom visst i kittelfjäll och kör.
 

Stargym

Medlem
19 feb 2012
46
1
1
Jag förstår att han håller till där, verkar finnas mest info på de Amerikanska forumen. Jag tänkte inte bygga om allt för mycket. Men det är klart om han bygger en bandtunnel för ett bra pris kan det vara intressant. Annars antar jag att det är bara att kapa, för att få plats med fyra pipor.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Om man ändå byter motor är det en bagatell att byta tunnel i samma veva-utan att ta i så jag spricker så är det fullt realistiskt att ta bort den gamla och nita/skruva dit en ny på två timmar om inte motor, tank osv är monterat! ;)
 

wallingstam

Aktiv medlem
23 sept 2008
78
0
6
Sala
Vad är det för vattenpump som ska på för att motorn ska vara typ bolt on?
Har en Rx-1 MM motor liggandes som jag är sugen på att sätta i en nytro. Hur blir det med el? Typ hastighetsmätare, lyse osv?
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
är ibland i ett nypex bygge just precis nu, och kan säga att de behöve inte byta vatten pump..
man får göra om lite i subframen för att orginal ska få plats, den jobbigaste delen att få till är väl alla slangar.. motorn bultar raktner i nytro fästena.. man får små modda lite.. tror killen i fråga har en projekt tråd här på snowmobile;) ska kolla om jag hittar den..