Yamaha MTN skidor

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Tänkte höra lite omdömen angående yamahas mtn skidor som sitter på dom nya skotrarna.
Ser ju bra breda ut och hur funkar dom i pudret och på leden?

Ska ju ev ha till härket och den ska ju mest gå i puder och på vatten :rolleyes: men det viktigaste är ju pudret.
Dom ligger ju i bra kurs i jämförelse mot SLP PP
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har kört kompisens Sxr 700 med dom skidorna och dom är riktigt bra i både puder och på led. Nu när det blivit hårt ute så är dom lite äckliga då dom spårar väldigt lätt och är lite trög styrda pga kölen men annars riktigt bra skidor.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag säger detsamma, blir ganska äckliga nu när det är skare ute. Svårstyrt ibland och upplevs vingliga. Annars är dom helt underbara. Är puder och vatten det du åker på så är det ett självklart val om man frågar mig!
 

srx700lt

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
östersund sverige
Har Yamaha MM skidor på min XTX, har även provat PP en helg, inte värt dom extra pengarna mot MM tycker jag. Faktiskt är PP klart överreklamerade skidor.
Men har man inte orginal Yamaha skidor och plocka delar från utan måste köpa allt nytt då är det ett annat läge.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
så för mig som inte äger några yamaha originalskidor. Vad är mest värt?

SLP PP eller Yamaha MTN?

(distanser fixar jag gratis)
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Helt klart SLP PP har ett par själv dom går otroligt bra. jag tror nästan de blir dyrare om du ska köpa yamaha mtn skidor från en yamaha handlare helt nya än att köpa slp pp skidorna. dock är jag inte säker.
 

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
50
Gällivare, Sverige
Abris sjö och snöservice AB

Ett par skidor 1095:-
Kit 1 (gamla yamaha med plåt skida) 3959:-
Kit 2 (Nyare yamaha med plast skida 01-) 3369:-
Kit 3 (maskiner som redan har breda skidor) 2190:-

Sök på blocket, eller deras hemsida.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
så för mig som inte äger några yamaha originalskidor. Vad är mest värt?

SLP PP eller Yamaha MTN?

(distanser fixar jag gratis)
Bevisligen så är smaken som baken, delad. Se dig omkring och har du tur kanske du kan få prova någon maskin med MM respektive PP skidor.
Har du varken hooks eller styrstål så är ju priset nästan densamma.
Du lär inte bli besviken vilket som. Köp det som blir billigast.
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Jag har köpt MTN skidor till min sxr och varje skida kostar 950kr st, handtag 125kr st, bussningar med distanser 450kr och styrstål 800kr. Så totalt 3400kr.