Yamaha Mountain Max 700 -01

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
hejsan.

Idag var det felsökning på min MM som jag snart börjar bli tokig på..
Började med att tanka upp skotern med nytt bränsle, har även skaffat nya tändstift.
Men icke..
Den ville ändå inte gå rent på tomgång, den står och går bara på 2cyl.
Och det är cylinder 3 mot ljuddämparen som inte kommer till liv. Men det skumma är att den går bra på det höga registret.
Jag har provat att byta tändstift mellan varandra men till ingen skillnad, även tändhattar. Imorn gäller det att testa tändspolen.

håller ni med mig eller har ni andra åsikter?
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Skräp i lågfartsmunstycke? Har varit med om liknande på både MM 700an och sambons v-max 600 -00 , på den senare satte jag till slut ett filter mellan pump å tank då den gjorde så ett par gånger på rad efter den stått still nån vecka. Inga problem nu efter sommarförvaringen heller.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Byt lågfartsmunstycke med cylinder 1, om det är den som då börjar gå dåligt = klart vad det är.

Gissar också på skräp/beläggningar.
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Skräp i lågfartsmunstycke? Har varit med om liknande på både MM 700an och sambons v-max 600 -00 , på den senare satte jag till slut ett filter mellan pump å tank då den gjorde så ett par gånger på rad efter den stått still nån vecka. Inga problem nu efter sommarförvaringen heller.
nä jag har kollat alla munstycken å allt är i topp. ska upp nu idag och testa tändspolen.
det är ju ändå knepigt att den är så känslig just då det gäller bara på en cylinder.
och har även ett filter innan pump.
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Byt lågfartsmunstycke med cylinder 1, om det är den som då börjar gå dåligt = klart vad det är.

Gissar också på skräp/beläggningar.
men lyfter jag på tändhatten vid tomgång så märker det ingen skillnad på tomgång.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Provat blåsa rent med tryckluft eller använt rensnål i dem? Brukar va svårt att "se" ifall de är igenlagt lite. Behöver ju inte vara helt täppt för att den ska sluta gå på en cyl.