yamaha hjälp!!

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
tjena har en gammal yamaha sw 440 och den går som kattskit. ryker som bara den och orkar knappt åka iväg ibland kan den gå bra fast bara i 30 sek sen går den skit dåligt i gen. nån som vet vad felet är?
 

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
brytarna,tjuvluft,gammal soppa,tandkabel/hatt som inte har riktig kontakt. om soppan är från ifjol så börja med att byta ut den, regör sedan förgasaren. lycka till
 

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Som lynxrider sa! Jag skulle börja med att byta soppan och kanske göra ren tanken om det är massa skit i soppan :p Sedan kan du ju kolla gnista, kanske dåliga stift. Hade en srv som hade en rotax 503 motor. Hade liknande problem med den, den gick bra kanske 100 meter sen dog den eller började gå skit. Den orkade inte lixom. Jag tömde tanken och rengjorde, bytte tändstift och kollade packboxarna så att den inte läker. För på den satt det en vakum bensin pump som pumpar med hjälp av vakumet från vevhuset. Så kolla packboxar om du har en sån! Sen kan det mycket väll vara tändspolen, den byte jag också efter en massa förgasar inställningar och till slut gick den iaf bättre.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
göra ren förgasaren, förgassarna på dom dära är inte direkt lättmekade, tror den har 4 olika "lock" nertill, med diverse membran o soppakanaler, så där kan de vara lite skit här å där