yamaha exciter

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
hej undrar vart man fyller på med kedje hus olja på min exciter en bild underlättar.

sen ska jag fixa styrhöjare och jag undrar hur jag ska gö med lampan för en lampa är ett måste, finns det nå lampor man kan köpa och sätta på huven eller nått?

tacksam för svar.

MVH
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
angående lampan så kan du ju sätta dit exakt vad som helst så länge statorn pallar, tex ett NBB alpha 225 ;)

nej men om du kolla på yamaha_nisse's profil på hans moddade mountian max så har han bara två små blå lampor. så kan du ju ha eller så bultar du fast det på höjaren med lite eget trix :)
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
jo dom brukar sitta lite här å var, misstänker att dom lyser rätt ok men knappast lika bra om man jämför med orginal.

Gör såhär, PMa yamaha_nisse och fråga :) det är en trevlig och hjälpsam gosse.
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
angående lampan så kan du ju sätta dit exakt vad som helst så länge statorn pallar, tex ett NBB alpha 225 ;)

nej men om du kolla på yamaha_nisse's profil på hans moddade mountian max så har han bara två små blå lampor. så kan du ju ha eller så bultar du fast det på höjaren med lite eget trix :)
är inte dom rätt stora vill ha typ 2 små lysen. men ska snacka med yamaha_nisse.

EDIT är det svårt att koppla in lysen för är inte så hajj med el grejer
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
du tar dom kablar som sitter på ditt lyse och sätter dom på nästa lyse, alltid plus och minus :) sen har du hel och halvlyse på skotern antar jag, och då måste du köpa ett lyse med h4 sockel för att ha kvar det, eller så köper du ett lyse med bara en tråd i lampan så åker du med helljus hela tiden :)
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
du tar dom kablar som sitter på ditt lyse och sätter dom på nästa lyse, alltid plus och minus :) sen har du hel och halvlyse på skotern antar jag, och då måste du köpa ett lyse med h4 sockel för att ha kvar det, eller så köper du ett lyse med bara en tråd i lampan så åker du med helljus hela tiden :)
ok kan du tipsa nån billig lampa då? :)
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
http://www.biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchquery=fjärrljus där har du feltemas :) tänkte mest på dom ovala

http://www.annonsfynd.se/450841.htm det är väl sånadär y_nisse har fast blå,

fråga nisse vart han köpt sina eller om han vill skänka iväg sina till dig kanske :) är inte så insatt i "crosstyling"
ok skrev till han men han har inte svarat, men tackså mycket för hjälpen! edit, frågade han vart han hade köpt dom. han sa biltema men han sa att dom inte säljer sånna nå mer
 

henkeeeh

Välkänd medlem
8 nov 2009
188
0
6
långshyttan
du tar dom kablar som sitter på ditt lyse och sätter dom på nästa lyse, alltid plus och minus :) sen har du hel och halvlyse på skotern antar jag, och då måste du köpa ett lyse med h4 sockel för att ha kvar det, eller så köper du ett lyse med bara en tråd i lampan så åker du med helljus hela tiden :)
vart ska jag sätta tråden då? i h4 sockeln?