Xrs eller Rave

Greeken

Välkänd medlem
27 feb 2008
228
0
16
Östersund, Sweden
Hej!
Behöver lite köpråd.
Funderar mellan en ski-doo mxz xrs 600sdi 07:a eller en lynx rave 600sdi 08:a

Vad är största skillnaden?
Vilken tror ni är bäst för ledpisk och vilken är bäst för freeride?

/Mattias
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Jag tror helt klart raven är bäst för ledpisk iaf min 550, känns otroligt stadig och skön om du ska ligga och pressa över 100 efter led :D har inte kört ski doon men har som fått för mig att raven är stadigare, sen går dom inte så dåligt i puder heller, beror på va du har för matta osv :)
 
B

Biosteel

Jag tror helt klart raven är bäst för ledpisk iaf min 550, känns otroligt stadig och skön om du ska ligga och pressa över 100 efter led :D har inte kört ski doon men har som fått för mig att raven är stadigare, sen går dom inte så dåligt i puder heller, beror på va du har för matta osv :)
jag hoppas du inte menar att din 550 går bra i pudret. såg en sån en gång i pudret eller ja .. ska man säga under pudret:eviltongue:
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Jag tycker du ska testa båda skotrarna!
Han med lynxen säger lynx och jag med skidoo säger skidoo.

Jag tror helt klart raven är bäst för ledpisk iaf min 550, känns otroligt stadig och skön om du ska ligga och pressa över 100 efter led :D har inte kört ski doon men har som fått för mig att raven är stadigare, sen går dom inte så dåligt i puder heller, beror på va du har för matta osv :)
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
08.ans lynx har re-chassit och pps-boggi vilket gör den till ett lite bättre val än skidoon. Annars bara gå efter vilken som är i bättre skick dvs. bäst vårdad och billigare pris.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Du lär ha trevligt tills du upptäcker SDI fenomenet som kommer förr eller senare vid lite mer inspirerad körning.. Annars en toppenskoter, haft en likadan
 
6

600xrs

Du lär ha trevligt tills du upptäcker SDI fenomenet som kommer förr eller senare vid lite mer inspirerad körning.. Annars en toppenskoter, haft en likadan
Jag har en likadan och har aldrig haft problemen som många surrar om (dock surras det oftast om dom tidigare sdi-motorerna).
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Misständning, bludder, tvekar ibland vid gaspådrag, vägrar starta, stannar helt plötsligt, svajjande varvstopp m.m är några fenomen som jag hade på min vid olika tillfällen. Hade den inne på kontroll och lufttrycks/tempmätaren var det enda som datorn visade var trasigt, så den byttes. Men den gick ju inte riktigt som jag ville i alla lägen iallafall så..

Jo, dom äldre före -06 har den gamla programvaran och hade problem oftare, men har erfarat och hört en del nyare med samma symptom.
 
E

ejwbegysv

Misständning, bludder, tvekar ibland vid gaspådrag, vägrar starta, stannar helt plötsligt, svajjande varvstopp m.m är några fenomen som jag hade på min vid olika tillfällen. Hade den inne på kontroll och lufttrycks/tempmätaren var det enda som datorn visade var trasigt, så den byttes. Men den gick ju inte riktigt som jag ville i alla lägen iallafall så..

Jo, dom äldre före -06 har den gamla programvaran och hade problem oftare, men har erfarat och hört en del nyare med samma symptom.
Har kört 10-15 st olika 600sdi utan att märka dessa problem..
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Har kört 10-15 st olika 600sdi utan att märka dessa problem..
Ja antingen finns det bara väldigt (oroväckande) många måndagsex. eller så är det dåliga grejjer helt enkelt som ger med sig mer eller mindre efter ett tag. Men vid "normal" körning var det oftast inget som märktes, men den vart vädligt opålitlig när man laddade inför ett hopp, påväg upp i en hängdriva eller ett större gupp etc., när den kunde dö av någon tiondels sekund eller rentav mer vissa gånger :eek:. Ingeting som jag vill vara med om i fortsättningen!