XPn dör, vad e felet?

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
Tjabba!
jaghar en 600 sdi mxzx -08 som jag tänkte ta en liten jungfru tur med nu på eftermiddagen, skotern går igång i några sekunder och sen dör den som om ngn har tryckt på nödstoppen.. hastighetsmätar och varvmätar pilarna far fram och tillbaka flera gånger för att sedan kunna stanna lite här och där.
finns det ngn som vet vad felet kan vara??
uppskattar gärna ett snabbt svar för jag vill ju ut o köra nu :argh:. blir till att ringa återförsäljaren imorrn och gorma :)
jag har fyllt på bensin och kollat säkringarna (inte kollat reläna).
skotern e ju sprillan ny så man tycker inteatt det borde vara ngt fel (gått ca 200 meter).

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
Vad är de för stift i skotern? =)

Kolla det, beteckningar TACK! =)
tackar för ett snabbt svar, br9ecs tror jag det e,
men det e lugnt nu iaf, testade att koppla in ett annat batteri då gick den :D lite svårt att misstänka det eftersom skotern startade ju och gick ett tag, kan ju vara ngt fel på laddningen av batteriet. men nu står den iaf på laddning så om en timmer blire körning istället :D

Simonrenberg

Aktiv medlem
16 mar 2009
74
0
6
Sundsvall
Det är batteriet som är urladdat, ladda det med en underhållsladdare under natten ska du se på grejer :ciao:

haha, oj. Läste inte att du hade hittat felet redan. sorry :D

Last edited:

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag tänkte säga det att, vrid av choken, för jag fick för mig att när man startat skotern kall och har choken i "helläge" så går det knappt att köra?
Kan väl kanske ha vart DESSen som setat på sniskan den gången...

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
Jag tänkte säga det att, vrid av choken, för jag fick för mig att när man startat skotern kall och har choken i "helläge" så går det knappt att köra?
Kan väl kanske ha vart DESSen som setat på sniskan den gången...
choke på en SDI..? :argh: nej, håller med simonrenberg, kolla batteriet.