XP styre???

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur gör ni som har xp eller rev när ni monterar på fatbarstyre? "klossen" med helljus ryms ju inte på styret?!! jag provade på reven men då satt jag klossen på höjaren men skulle vilja ha allt som de e original fast med fatbar..:eek:

hur gör ni när ni tar av handtagen utan att förstöra värmen i dem?

gärna bilder på ert styrbygge...:ciao:

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
32
luleå/Ösd/Storåbränna
Klossen ska väl passa.. Kanske att kablarna är för korta...

Värm lite på handtagen så ska dom väl lossna, sen tar du bara värmelementen och flyttar över till det andra styret.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
nej den gör inte de.. iaf inte på reven kanske på xpn om dem "klossarna" e lite mindre för dem gick inte trä på långt nog innan styret började böjas ner.. vad ska man ha för styre som e lite längre rak? om ni fattar?!

jag har provat de nu med ex antal skotrar och dem går alltid sönder. värmer med vattenpistol sen försöka dra ut dem kanske en mejsel måste till också!

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
32
luleå/Ösd/Storåbränna
nej den gör inte de.. iaf inte på reven kanske på xpn om dem "klossarna" e lite mindre för dem gick inte trä på långt nog innan styret började böjas ner.. vad ska man ha för styre som e lite längre rak? om ni fattar?!

jag har provat de nu med ex antal skotrar och dem går alltid sönder. värmer med vattenpistol sen försöka dra ut dem kanske en mejsel måste till också!
Men styret är endast grövre vid fästpunkterna.

Sen, prova med en varmluftspistol istället för en vattenpistol ! :)

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Det finns ju flera olika styren.Beror bara på hur långt styret är rakt vid själva handtags sektionen.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Det finns ju flera olika styren.Beror bara på hur långt styret är rakt vid själva handtags sektionen.
jaja kan vara för jag har "fel" styre då...

Men styret är endast grövre vid fästpunkterna.

Sen, prova med en varmluftspistol istället för en vattenpistol ! :)

:hahaha:eek:j måste skrivit fel för jag var nyss ute med massa barn som hade vattenpistoler haha:hahaha:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
"Klossen" ifråga är ju inte delningsbar, så den kommer du aldrig få runt en böj.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Jag har på min kloss.Jag har ett biltema fatbar :D

kanske klossen på xpn e lite "kortare" så den ryms men annars ska man behöva bränna ända till s-vall och inhandla kanske elelr om man får vägarna förbi eller så ger jag helt enkelt faaan i det!
bara på med en summit höjare;)