xp RS eller rev

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hejsan har en rev 440 -04 nu men vill byta upp mig. Funderar på en xp RS 600. Vad finns det för positivt/negativt att säga om dom. Går det att köpa en -08 eller måste man ha en -09 ? Tänkte mest på chassiesvagheter o dylikt.. samt såg jag att det är en 2 taktsoljeburk modell liten på dom, så smörjs ramlagren med dom som på 440 ? Eller löns det att ta en -07 ans rev 440 som är beprövad ? Är tacksam ifall jag får många seriösa svar !

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
jag kör en 600RS -08 och kan säga att jag är inte missnöjd.
den går som bara den och vad jag kan säga så har jag inte hitta några fel på den ännu.

men visst rev -07 är väldigt fina maskiner.
Jag hade tagit en XP rs om jag var dig

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ja dom har väl ungefär samma variatorkalibrering som en 440. Och jag har kört 2400 km led med min rev 440 så ja dom funkar :) Så det finns ingen som har spräckt chassie eller boggie ännu ? Några insugsgummi problem ?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
jah har en rev 440 07 kan inte säga att jag är det minsta missnöjd förutom 2 saker matt kammarna är rätt hårda och går av samt att den det går en fulltank alltså med den stora tanken 38lit kommer jag kanske 7-10mil på men sen finns inget annat att klaga på och myten med att byta kolvar etc vid 20h är bullshit har åkt 210mil nu med samma kolvar sen den var ny har bytt ringarna 2ggr bara och den går kanon bra minst lika bra som en rev 600 tycker faktiskt 440 går bättre och är 100ggr roligare i chassiet, mer lek och ledskoter men en std 800 hade varit mest kul tror jag

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Jag hade satsat på REVn beprövat chassie och tål mer stryk än XPn.
Tycker XP plattformen är fruktansvärt klen och viker sig för minsta lilla även RS modellen och den är förstärkt. Går ju givetvis åtgärda genom att förstärka upp de svaga punkterna men ne jag hade satsat på äldre och förfinat och istället väntat 1år till så dom hinner fixa eventuella barnsjukdommar på XP modellerna.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tror eventuellt det blir en rev till. Måste se om jag hittar en krockskadad 800 till rimligt pris o bygga ett monster :) Min skar nämligen i söndast :S + att min ram e sprucken på 4 ställen och ena boggieskenan också.. Var och hämtade en XP RS åt polaren idag. Faan va dom är vingliga.