XP RS -08 Check Engine lampan lyser?

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Är det någon som har koll på om Check Engine lampan reagerar på om hastighetsmätargivaren är paj? Jag har nämligen mätt upp de andra givarna (kring motorn) och justerat tps:en nollat den mm. Och allt verkar ok. Men lampan tänds iaf.:evil:

Gäller en RS 600 -08

.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du får check engine om de är tex för spänd gaswire..

om avgastempgivarns kabel är glapp (var den på min)..

nå mer kan ja inte komma på
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
ok men jag har har lättat på tps:en och justerat den så att den ligger inom värdena, så det bör det inte vara, Avgastempmätaren verkar funka eftersom att den ändas på displayen. El. kan den ändå vara glapp?
Det enda jag vet att det inte funkar är hastighetsmätargivaren.
 

SxMod

Medlem
5 nov 2007
22
0
1
Kan man köra även fast lampan lyser?
Min började lysa när jag hade haft lös instrumentpanelen,
Vad kan ha hänt?

Jätte tacksam för svar!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Har du haft lös panelen bör du kolla så inga stift i kontakten har vikit sig, höll på råka ut för de när jag satt ihop min idag..
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Felet på min var att den troligen hade blivit kortsluten av förra ägaren, kanske vid tps nollning.. men efter det att motorbolaget nollat allt och skrivit in ch nr mm. igen (fanns bara krumelurer där de skulle vara inskrivna) så funkade allt inkl. hastighetsmätaren. Nu har jag råkat koppla fel vid tps nollning :worried:eek:ch hastighetsmätaren la av igen, men ingen check engine lampa lyser. Det går bra att köra med den lysande ,men om det skulle vara pga att någon givare inte funkar kanske inte powerjetsen funkar som de ska och den går snålt.