XP 800 som härsknat till under sommaren

D

Daweasel

Hej allihop!
Skulle vilja be er om lite råd, så här ligger det till:
Jag har en Renegade Xp 800-08, nu när jag ska sparka igång den inför säsongen så vill den inte gå utan choke ens när den blivit varm. Kör jag utan choke måste man hålla sig runt 6000 rpm om den inte skall dö.

Det var halv tank och vad jag misstänkte är att bensinen blivit dålig och dragit åt sig vatten så jag hällde i STPtillsats som motverkar vatten och rengör bränslesystemet och tankade den full med fräsch bensin och bytte tändstift, men likförbannat är den precis som innan. Vad återstår? Riva förgasarna?

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Hmm.Låter konstigt.Den borde gå på riktit dålig bensin,det finns 4 olika tändningskurvor som den kan byta mellan.Så då man kör på dålig bensin så byter den tändningskurva tills den hittar den bästa.Kanske du har problem med ecm:en = den som styr tändningen.Isåfall ----> garanti (Y)

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Det är samma sak med min xp 800:a. Har slangat ur all gammal bensin men har inte provstartat med ny än. Ska plocka isär förgasarna för rengöring först. Brukar alltid göra det när det stått ett tag.
Bensinen idag är så dålig så det bildas lätt små beläggningar då den stått ett tag. Brukar oftast sätta igen lågfartsmunstycket och då blir det så här.

D

Daweasel

Det är vad som är ledsamt i kråksången, jag hämtade den själv i USA och har därför ingen garanti. Men inreggad....:cool:

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Byt bensinen och titta vad som händer. Om inte det fungerar så rengör förgasarna

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
riv förgasarna och rengör dom ett bra tips. töm tanken helt och prova slänga i ny bensin.