XP 600 sdi

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Ni som har en sådan maskin.. Vad har ni gjort åt era och hur nöjda är ni??
kan börja vad som är gjort på min..

44:as matta.
Slp skidor.
Lila/Lila fjäder i sekundär.
Rs förstärkningar.
Shimsade dämpare.

kommer snart slutburk.. Vet bara inte vilken. Har inte läst till mig vilken som är säkrast att ha på en sdi än.. nån som vet? :evil:
 

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Det jag kan komma på på din lista är väll en höjare och bukskydd om det inte sitter org?
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Själv gjorde jag ingenting förutom att byta ut den usla dynan mot en -10 xrs dyna. Satte i och för sig dit -09 ans "remhöjdsjusterare" i stället för den i plast.
En aluminiumcylinder i "oljepåfyllningsöppningen" gjorde att det slutade läcka om man råkade tippa eller rulla.
Har aldrig varit så nöjd med en skoter trots att det var en förstaårsmodell.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Jag hade visserligen en TNT men kan rekommendera att byta till RS fjädrar som jag gjorde på skiddämparna och främre boggiedämparen. Blev betydlig skillnad faktiskt. Gjorde att man kunde köra något mjukare inställning på dämparna utan att man för den skull fick genomslag, mycket behagligare. Fick rekommendationen genom en välomtalad (stötdämparguru) som även sa att man slapp serva dämparna lika ofta om man körde dessa. Kom över ett gäng till gamla priset om man får göra lite smygreklam. Dom är nu nästan dubbelt så dyra. Fall du är intresserad???
 

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
vilken höjare kan man sätta dit utan att hålla på att förlänga gas och broms då?
Varför är dynan kass?
Remjusterarn är väl jord på ett service meddelande om jag inte minns fel.
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Du kan montera en 205mm höjare utan att förlänga ett skit! Enda du behöver göra är att dra kablarna lite annolunda i höjaren och dra efter dom :)
 
R

RevMan

Om du är lika långsom mig eller kortare 176cm så rekomenderar jag 165mm höjjaren.
 

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
jag är själv 175+ (vet inte precis) men jag köpte en 205 och har orginal stryret kvar och det är perfekt för mig :)
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
vilken höjare kan man sätta dit utan att hålla på att förlänga gas och broms då?
Varför är dynan kass?
Remjusterarn är väl jord på ett service meddelande om jag inte minns fel.
Dynan är enligt mig för hård. Det kom en ny stoppning till 09, mycket bättre.
 

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Nu står den i garaget och blänker.. fuck vad nöjd man är.. nu vill man ha SNÖÖÖÖÖ
kommer att beställa Tikkas nya burk till den i morgon :) den verkar bäst..
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
kan man ha för hård dyna? Det är väl ingen plysch-touring man ska glida fram på! :D Tyckte dynan kändes lite mjuk..
Dynan i kombination med 08:ans dåliga boogiekallibrering för smågupp var inte lyckad. Därför kom en ny stoppning 09, den som satt på Adrenaline 08, och en ny bakre A-arm. Detta gjorde att den blev skönare att köra.
 
R

RevMan

Jag tycker att den svarta X dynan var hyffsad 2008, den med gult överdrag var åt he-- för mjuk, för mig iaf.
 
R

RevMan

nya summitdynan är den bästa. finns mjuk och hård. den hårda är riktigt hård RS och den mjuka Summit tycker jag är lagom