Xlt

matta_23

Aktiv medlem
10 mar 2006
62
0
6
umeå
hej undrar om någon kan säga några för och nak delar om polaris xlt och tycker även att dom drog lite bränle för att vara en trippel stämer det gämför gärna mot indy 500 vilken skoter är bäst för en peng runt 10-20 tusen
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
beror på..

Beror på vad du ska använda den till 500:an ha ju en fördel de e ju lättare och mindre törstig på bensin speciellt 92:ans EFI! En nackdel är väll att motorn är lite klen men det beror på vad du ska använda den till helt enkelt!

Xlt:n har ju mer ryt i motorn och årsmodell 95 å uppåt ha ju Xtra 12 boggie den är ju högre fram och i boggie så den går nog hyffsat i snön skulle jag tro, men nackdelarna är att den e törstig på bränsle om man jämför mot 500:an och att den e ju tyngre!



Mvh//Jonas
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Den är inte alltför törstig på bränsle, min drog runt 3L/milen hårdkörning i vinter då jag körde med pipor. Så det är överkomligt, tror inte en Indy 500 drar mkt mindre :)

Försök få tag i en med Xtra 10 boggie, 12'an funkar inte alls bra i snön, dock skön men lite vinglig på led.

Och vad är det för fel på vikten? 217 kg vägde min torr enl. uppgift, vilket inte är så dåligt? :)

Satsa på en sådan du, mkt skoter för pengarna! Men försök att få tag i en "SP" runt -95, som har foxdämpare runtom, oljedämparna som satt i min var ingen höjdare. Dock så sitter det Xtra 12 boggie i den, men den funkar nog ganska fint ändå skaru se, med lite teknik så
 

matta_23

Aktiv medlem
10 mar 2006
62
0
6
umeå
Ok Men Ungefär Hur Mkt Väger Indy 500 Då Och Vad Är Det För Boggi På Den Är Den Bättre I Lössnö Än Xlt??
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
www.polarisman.com ;)

Skiljer från år till år vad det sitter för grejer i dom. -94 fick Indy 500'an "evolved"-chassiet, men dock inte Xtra 10 boggien förrns -96. Vill du ha en Indy 500 som går "bra" i lössnö så köp en RMK variant med 345 matta, -96 kom den modellen. Jävligt fin maskin! Grymt lättlekt och smidig, fast rank på leden vilket går att fixa med nya framdämpare. Eller bättra på iaf. Om någon Indy 500 går bättre än xlt i lössnö, så är det den. "Vanliga" Indy 500'an går värdelöst i lössnö. Fast xlt har dock nytta av sin motorkraft där..

Hoppas något hjälpte
 
Last edited: