xlt pipor

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
har en xlt 600 inte 580.. har monterat pipor vad ska ja ha för munstycken på hög å låg fart samnt vars ska nålarna stå... har 240 nu i hög fart å 35 låg fart.. men de gillar den inte krit vita stift.. var nära på att nypa...

tacksam för alla svar ca 300 meter över havet :D
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Clipsen på nålarna ska stå i det mittersta läget alt. det som är under det, så nålen kommer ett snäpp högre upp alltså.

Jag körde med 210 i min hela säsongen ifjol, både vid havsnivå och i fjällen utan några som helst problem. Kanske en aning snålt här vid havsnivå men det hände iaf inget.

Se över dina insugsgummin och rengör förgasarna, den bör vara lagomt bestyckad såsom den är nu.
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
ang motor så har ja en xlt ltd motor 600 kubare.. å enligt skoterns spec så ska den ha 260 på hög fart å 35 på låg... med orginal systemet.. + stock på allt.. det ända som är ändrat är att de sitter slp piper... tycker de är konstigt att ja måste gå ner i bestyckning för att den inte ska bluddra :(
jag har höjt inslag till 5300-5500 å +1200 arbetsvarv.. 9200 alltså, ungefär

skulle vart tacksam för åsikter å funderingar om va de kan va..

ska då ner på polaris imorrn med tre andra knasare 38mm å slp_s papper å bestycka dom enligt deras spec..

men de är juh redan gjort på 36erna men icke värme nypp nästan å vita stift.. var glad att man han stoppa den så det inte gick för långt har då 9kg på alla 3 .. jämnt å fint :D
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Jasså, du har en -97 med andra ord? 600 xlt motorn kom ju -94 på några modeller så det sa inte så mycket om vad du hade..

Om du sätter i std munstyckena sen chokar du, går den mer surt då eller "renar" det till sig? För det kan bluddra pga för snål blandning i vissa fall också
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
har kört 310 å där går den mycket fett... precis som choken ligger i... bytte på en gång till 280i.. å där bludder bludder bludder på ca 7800 varv.. bytte igen 260 vart de då... bludder ibland men den gick inte rent.. satte 240 å de va för snålt där varva den men orka inte de sista å vita stift.. ska prova 38er idag ... ska börja med 300 eller 310 på dom å kliva ner.. å se va de blir för resultat då.. har vare å inhandlat ett gäng med munstycken nu... men hur ska ja göra om skotern bluddrar på 290 å går snållt på 280.. ska ja sopa i 290 igen då å ställa ner nålarna lite då eller ...

vart lite dålig info i början... i alla fall xlt limited edition 97a...

mvh morpeus
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Okej. Jo, ju större förgasare du har desto spetsigare register får du, dvs mestadels av effekten fokuseras på högvarv även om det är knappt märkbart.

Men du har inte prövat med 250 MJ? Om 240 var för litet och 260 för stort?

Ifall 290 är för stort och 280 för litet är det inte alls bra. Kinkigare än en 440 räser isåfall. Men men, det är ju bara att pröva
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
ska göra det... skrev bara det i undantags fall :/... orkade inte ikväll.. var tvungen att hjälpa tjejen lite med barnet :D.. åso mass go mat... men imorrn... det är då stört skönt ljud i slp rören,, dom pratar fint ;D