Xlt-köp?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Även topparna och portningen i cylindrarna är strypt på Ultran. Finns en artikel om det i en av Snowmobile/Snowrider tidningarna som kom under fjolåret. Om jag minns rätt så var det på -96 årsmodell det var en kanal i förgasarna som var oborrad/felborrad som gjorde att vissa skar
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Däremot RXL och storm är riktiga klaterpellar, inte fullt lika hållbara motorer. Ultran får jag för mig att den är rätt så driftsäker, dock är den strypt uta blåöga från fabrik.
Är du full? Det är mig veterligt inga kända fel på storm 800? XLT har ju däremot väldigt känslig vevaxel på dom första årsmodellerna?


Överlag tycker jag dock alla polaristripplar är bra mkt bättre än vad ryktet gör gällande.
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Däremot RXL och storm är riktiga klaterpellar, inte fullt lika hållbara motorer. Ultran får jag för mig att den är rätt så driftsäker, dock är den strypt uta blåöga från fabrik.
Är du full? :hello:Det är mig veterligt inga kända fel på storm 800? XLT har ju däremot väldigt känslig vevaxel på dom första årsmodellerna?


Överlag tycker jag dock alla polaristripplar är bra mkt bättre än vad ryktet gör gällande.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Är du full?
Hördu om de vore så väl.. :)

Har minnen från fjällsresor när man har sett en del Stormar.. Med öppen huv. Många har man även hört berätta om ras på sina storm maskiner.. Men det är ju klart, vissa kanske tycker det är kul att ljuga om att skotern ha sköre
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tror att det finns en enkel anledning till att stormen tycks ha vek motor...
Folk som har den älskar förmodligen dess fullgasljud, och även dess fartegenskaper, och jag tror att den får stå ut med enorma fullgassträckor med topphastighet som mål... Även tvära avslag på gas är ju rena döden för en tvåtaktsmotor...

Känner nåra som haft Storm, och det har varit otroligt driftsäkra maskiner!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
vet att det här är att svära i forumet men det finns en GAMMAL tråd på snowrider där det står en heldel matnyttig fakta ang xlt/xcr motorerna.



edit:
bra länk att kika upp xlt/xcr motorerna.

http://www.geocities.com/schmidt92/polaris_faq.html

edit igen:
tråden på sr heter"En hel del ang XCR(titta hit, intressant)"
eftersom xcr och xlt i grunden har samma motor så är det ju rätt kul att läsa om.
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Jag kan varmt rekommendera xlt, då jag haft en i 2 år, funkade felfritt för mig under tiden, jag hadde en 94sp, bytte boggien till en xtra 10, drar väldigt lite bensin, driftsäker, togs sig fram bra i snön.

Det är mina erfarenheter, däremot har jag en arbetskamrat vars ultra varmnöp när den stod på tomgång för länge, och hans skoter drar betydligt mer bensin.
 

silvertippen

Medlem
29 jan 2008
44
0
1
siljeåsen
jag har en xlt sks -96 köpte den -99 då hade den gått 250 mil och nu 1300 mil. Den åt stift en halv vinter men slutade helt tvärt och har aldrig gjort det sen, har nog samma stift nu som för två år sen!!
enligt mig är xlt ett bra köp men det är en 3 cylindrig stridsvagn.
jag skulle nog köpa en 2 cylindrig med samma prestanda
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
En 650 är fin.. pysslar man bara om dem så går dem hur långt som hällst.. och man kan inte hålla fullt över en hel sjö och sen bara slå av gasen.. då skär dem flesta tripplarna twinnarna enstånkarna :D