Xlt inställning oljepump

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
Hur skall oljepumpen på på en xlt-95 vara inställd? Justerade den så att första sträcket på armen linjerade med sträcket på pumphuset och vid fullgas linjerade med det andra. Nu till problemet, den går fett på låg och början på mellanregister.
den är betyckad original och innnan justeringar gjordes så var oljepumpen "snålställd"

Hjälp skall till fjällen och där lär det ju bluddra som aldrig förr ifall jag inte får till det här...

tips på fjällbestyckning mottages tacksamt.
 

Sweeie

Välkänd medlem
29 dec 2006
178
1
18
Strecken ska vara mitt för varandra, både utan gas och med gas.
sen om den bluddrar på lågvarv så skulle jag prova byta lågfartsmunstyckena nåt snäpp mindre.

Jag hade min xlt till Tärna/Hemavan i våras, gjorde ingenting åt den utan körde original, gick lika fint som hemma.
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
problemet är att efter att ha ställt in pumpen enligt spec så är stiften svarta och tidigare var dom chokladbruna. någon tidigare ägare kanske har flyttat på armen?

Skall noga mäta upp bränsle och oljemängd noga och räkna ut vad den drar per liter.
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
ok..svarar väl på min egen tråd...efter koll så visade det sig att den sörplade i sig 2,6% olja, lite i överkant men tror inte PTO lagret klagar.

ställde luftskruvarna 1 1/4 varv och bluddret är borta.