XF 8000 -14?!

Galtmeister

Medlem
17 sept 2017
45
1
8
Blivit sugen på att göra mig av med min Ski Doo Mxz xrs 800 då jag vill ha något med mer hästar i samt längre matta.

Hur är dessa arcticar? Fick ett förslag på en förlängd till 154” med typ 63 kammar eller vad det var, något att ha? Har funderat på arctic sen förra sommaren men Ski Doon dök upp i rätt tillfälle och den är ju brutalt rolig då man kan åka rulle tills man spyr men vafan, känns som att man skulle ha provat någon lite längre maskin och genom att arctic verkar kunna leverera hästar så är det nog en sån jag måste ha.

Dom är ju skitsnygga att titta på så det är ju en fördel, dom verkar vara grymma i snön så det är ju en till fördel.

Polaris PRO rmk tycker jag inte är särskilt fina så en sån vill jag inte ha.

Vilka arcticar kan ni rekommendera? Pris från 40 till 65000 typ.

Jag är ganska tung så 800 känns som att det är nödvändigt..

Funderade på 4t turbo men jag vet inte hur dom är att åka på och hur pass driftsäkra dom är
 

jymy83

Aktiv medlem
18 feb 2016
61
13
8
Nu kanske du har hunnit köpa en ny skoter redan men skriver ändå :)

Har och har haft några arctic cat proclimb modeller och skulle rekommendera iallafall en -15 årsmodell så är de flesta uppdateringar gjorda, och går att hitta för den slanten du anger, och helst om du hittar en som framvagnen är bytt till -16 årsmodell. Storskillnad på hur de beter sig. Har haft xf och m och föredrar m modellerna. tycker jag är precis lika smidig att köra som xf modellen men har lite bättre bärförmåga :)
 

jymy83

Aktiv medlem
18 feb 2016
61
13
8
4t turbon tyckte jag var precis lika smidig som 800cc 2t när man körde i puder på ängar mm och vanlig körning, förutom motorbromsen som tar nog en stund o bli van med, men direkt man ska köra lite mer tekniskt i brantare backar mellan träd mm. så kräver de en del mer att hantera 4takten och då kändes även vikten mer. Men är man duktig förare så ska det nog gå lika bra med 4t som 2t, men jag föredrar 2t för smidighetens skull.
 

Galtmeister

Medlem
17 sept 2017
45
1
8
Fick så dåliga bud på Skidoon så den är kvar, vilket innebär att summorna inte blev lika höga att handla för så det blev en m800 -12 😁 riktigt nöjd faktiskt!