Xenonljus på 600 SDI

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Nån som monterat Xenonljus på en maskin med SDI motor? Fugerar det eller stör ballasten SDI systemet? Om det fungerar , var har ni då monterat ballasten? Har en Renegade 600 SDI -07.

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
På rave 600sdi -08 monterade jag ballasterna under själva lyset. Skulle dock inte rek. att köra med mer än 35w då jag fick bekymmer själv med 50w systemet. Var skotern kall så blev den lite vrångstartad då xenon stal ström precis i startögonblicket. Kan även ha berott på dåligt batteri men jag forskade aldrig vidare i de utan satte en strömbrytare så jag kunde starta skotern och sedan slå på lyset.

Man får även sätta ett litet motstånd i den ena org. lampkontakten till halvljuset annars kan de bli lite knasigheter som att om man slår på helljus så går de inte att byta till halv igen.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Hmmm , då får det nog vara. Åker ofta själv så nåt utrymme för rackel finns inte. Tack för svaret.

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Jag har xenon på min 1000 SDI å har haft det i 4år utan några som helst problem under tiden! Jag fick sätta ett motstånd på den kontakten som inte används å styra xenonboxarna med för annars så kunde jag inte skifta mellan hel å halv utan hade bara hel för skotern trodde att mitt halvljus va trasigt så då slog den på heljuset istället!