Xenon på XP 600sdi?

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
Tjena! Är sugen att montera xenonlyse på skotern, men har läst på bla. Doo-talk att vissa har haft problem med att hastighetsmätargivarn har gått sönder efter montering. Är det nån som monterat xenon på sin XP och har några erfarenheter?

Mvh Johan S
 

LynX RideR

Medlem
1 jan 2000
30
1
1
Sundsvall
Tjena! Är sugen att montera xenonlyse på skotern, men har läst på bla. Doo-talk att vissa har haft problem med att hastighetsmätargivarn har gått sönder efter montering. Är det nån som monterat xenon på sin XP och har några erfarenheter?

Mvh Johan S
Hade Bixenon på min X-rs 600sdi, funkade inte bra. rätt var det var när man körde så tvärdog skotern. ballastarna till xenonet gav störningar till insprutningen. inget att rekommendera till en sdi enligt mig, då jag själv provat.
Däremot har kusin min det på sin renegade 800, och på den funkar det klockrent..
 

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Jag har xenon på min e-tec och det fungerar hur bra som helst, tycker den borde vara känsligare än sdi:n?

Bara montera boxarna långt från motor och annan utrustning
 

david_87

Medlem
12 dec 2007
32
0
6
Kiruna
Körde bixenon på summit 600 SDI:n, fungerade utan problem med störningar på motorstyrningen. Har dock för mig att dom ballaster jag hade (slim) är bättre sköldade och avger mindre störningar än gammla generationens fullsize ballaster.
 

borka82

Medlem
17 nov 2009
6
0
1
Hemma
Hej!
Har haft lite problem med xenon konvertering på sdi maskin,
Jag har testat med knappar för att starta lysena separat, jag har testat med ett separat batteri till xenonet och inget har hjälpt maskinen går dåligt eller dör vid start av xenon.

Felet var att jag monterat ballasterna på ramen. Monterade dom på en plastskiva med lim och buntband och sen fungerade det. Alltså ballasterna får inte sitta jordade mot chassiet.