xcr 440

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

vad är bra med en sån maskin?,vad kan krångla ?, är de nå att lägga pengarna på?, hur går den i lössnö? går den att hoppa med? vad jag har hört så ska den vara en mycket bra skoter.. stämer de eller?
 
E

Ej medlem/Inloggad

Kan ju hjälpa en aning och veta vilken/vilka årsmod. som du tänker på...
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
hej .
bra och bra joo vill man skruva så =)

det är så här
en vass 440 motor e byggd för att gå ca 20 timmar å sen renoveras,man ska byta kolvar å ringar för att behålla fulleffekt
vilket dom flesta som kör tex skotercross gör,det e samma sak med motorcycklar i 125/250 cc dom e ju i princip byggda för att tävlas med

det inebär att du bör byta kolvar minst en gång per vinter å hällst 2 gånger för att behålla effekten i motorn..
+ att dom har en "viss" tendens att hålla sämre pga att dom varvar rätt friskt

jag skulle inte köpa en 440 då jag måste betala mina rep ur egen ficka..
ta tex en 600cc motor samma effekt å den bör klara 500 mil mellan kolv bytena å drar mindre soppa pga att du inte behöver varva 8500 rpm jämt

Men det e bara vad jag tycker=)
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Det som är bättre med en 440 än en 600 är att 440 kan man hoppa betydligt mer med å den tål mycke mer stryk än en 600 standard. Så gillar man att hoppa å leka så är 440 bättre
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
Virre skrev:
Det som är bättre med en 440 än en 600 är att 440 kan man hoppa betydligt mer med å den tål mycke mer stryk än en 600 standard. Så gillar man att hoppa å leka så är 440 bättre
Jo. Självfallet tål den mer stryk me tanke på att den är byggd för att hoppa med. Men 600:erna håller för mycket o de mesta dom också, när de gäller freeridekörning osv.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej
Bäst vore att ha en 440 Ram med en 600 snurra,skulle hålla överlägset bäst
å du har det bästa chassit då..
 
E

Ej medlem/Inloggad

Du måste byta kolvarna och kolvringarna hela tiden!!
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
låt dig inte luras av detta . har själv en 440 har inte behövt byta en enda gång så långe jag har haft den dvs 2a säsongen .. både kolvarna och kolvringarna är tipp topp fasst dem har garanterat mer än dem 200 mil jag har kört !.. men däremot kanskotern vara sönder hoppad så kolla extra noga