xcr 440

Mattias A

Ny medlem
22 nov 2005
2
0
1
Tjo ska köpa skoter

är det för lite motor i en xcr 440
hur mycket hk är det i dom ungifär
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
jasså, du har oxå en xcr 440-99? härlig skoter! ruggit drag i den, min är det närmare 100 hästar i. det är monterad ufo i gasarna och ny luftburk.
vad tycker du om din Moore
 

Turture

Medlem
1 aug 2005
46
0
1
Tjena.

Om du kollar på en 99:a så ligger den på exakt 64KW som är 87,04Hästar

Medans XCR 440 från 1996 har exakt 49KW vilket motsvarar 66,64Hästar

Ett litet tipps är att om du har en skoter som du ska kolla på så tar du regnummret och
går in på www.vv.se (Vägverkets hemsida) Har du inget regnummer så finns det fullt med bilder på blocket.
Då vet du att du alltid får rätta svaret för att det har alltid en tendens att bli några hästar mer än vad det igentligen är när man frågar på forum.
 

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
henke_440 skrev:
jasså, du har oxå en xcr 440-99? härlig skoter! ruggit drag i den, min är det närmare 100 hästar i. det är monterad ufo i gasarna och ny luftburk.
vad tycker du om din Moore
Rolig skoter :) Min håller jag på o modda lite. Ska lägga upp den på mod tävlingen här på skoterleden tror jag :) crosshuv,fatbar styre, pro-x dyna, AAEN trimpipa, öppet luftfilter, höjd boggie m.m :)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
härligt! den blir nog bra, ser fram imot bilder på den sen. jag har bara styrhöjare och lite annnat smått och gott.
 
R

Robin

Lite för mycket kolvbyten bara.. :)
Kan man inte utföra en sådan enkel opperation som att byta ett par kolvar på en skoter 1 gång per sesong så bör man inte äga en sådan skoter enklare än så är det inte, så ni som inte vet hur/"orkar" skit i att köra 440 då.

mvh/Robin