XCR-440 SP ( 1996 ) Förgasarbestyckning... ?

Forsberg

Välkänd medlem
1 jan 2000
100
0
16
viksjö sverige
någon som vet vad orginal bestyckningen på en xcr 440sp är?
sitter 230\45 och 240 \ 45 nu..
ska de verkligen sitta olika huvudmunstycken?
 

majkenito

Medlem
18 sept 2005
24
0
1
42
sundsvall
kan det inte vara för att ena cylindern blir lite varmare än den andra? tex den som ligger närmast pipan blir lite varmare?
 
26 dec 2005
32
0
1
Piteå
Brukar sitta större på ena, om det gjort så att kylvattnet först går igenom en burk å sen in i nästa. Men på ditt åk kommer väl vattnet in i mitten på vattenkåpan ?
 

Forsberg

Välkänd medlem
1 jan 2000
100
0
16
viksjö sverige
hmm

hade upp gasarna igår. har stora problem med att den flödar över. fyller vevhustet med soppa. de tråkiga va att jag inte hitta nåt fel i dom. nå´n som har ider om de?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
På -96an jag hade körde samma munstycken i gasarna. Nu minns jag inte exakt men det va 230 eller 240 som funkade bäst för mig iaf. Körde på havsnivå å det är LÅNGT under vad Pol. själva rekommenderar, men som sagt det fungerade bra (motorn gick över 1000 mil på orginalkolvarna).
Min va lite känslig på flottörnivån men eftersom din flödar så kraftigt så skulle jag genast kolla upp nålventilerna.
 

Forsberg

Välkänd medlem
1 jan 2000
100
0
16
viksjö sverige
keihin skrev:
På -96an jag hade körde samma munstycken i gasarna. Nu minns jag inte exakt men det va 230 eller 240 som funkade bäst för mig iaf. Körde på havsnivå å det är LÅNGT under vad Pol. själva rekommenderar, men som sagt det fungerade bra (motorn gick över 1000 mil på orginalkolvarna).
Min va lite känslig på flottörnivån men eftersom din flödar så kraftigt så skulle jag genast kolla upp nålventilerna.

va in på hos en polaris handlare idag å fick lite tips, köpte även en nålventil.
så ska försöka kolla upp om det är dom.