Ja som rubriken lyder vilken är egentligen bäst är det några större skillnader förutom att xc:en är 2 och xcr:en 3 cylindrig? äre mindre pulver i xcen?
Xcr 600 fanns från 95-96Beror väl på vilken årsmodell vi snackar om (antal cyl)!?
Jag håller med föregående talare.98 kom ju den nya framvagnen(xc-10),den har x-tra 10 boggie,den har plastskidor orginal och sen sitter polaris första egna twin motor i den..Bakre boggie dämparen ska visst vara skit på -98:erna men då kan man köpa ett par boggie dämpare(fram+bak) från motorhuset tror dom går lös på kring 3000kr(foxare)
![]()
Läste ett test i snowmobile tidiningen och dom tyckte mycket bra om den![]()
Min bror hade en sån för ett par år sen och jag hörde då alldrig honom klaga!
Om jag skulle välja mellan en xcr 600 och en xc 600 -98 så skulle ja lätt valt xc 600:an.....
XC 600 -98 har enligt vägverket 120 hk. Har en sån själv och är än så länge väldigt nöjd med den!98 kom ju den nya framvagnen(xc-10),den har x-tra 10 boggie,den har plastskidor orginal och sen sitter polaris första egna twin motor i den(106 hk om ja inte minns fel)..Bakre boggie dämparen ska visst vara skit på -98:erna men då kan man köpa ett par boggie dämpare(fram+bak) från motorhuset tror dom går lös på kring 3000kr(foxare)
![]()
Läste ett test i snowmobile tidiningen och dom tyckte mycket bra om den![]()
Min bror hade en sån för ett par år sen och jag hörde då alldrig honom klaga!
Om jag skulle välja mellan en xcr 600 -95-96(trippel),xc 600 -97(trippel) och en xc 600 -98(twin) så skulle ja lätt valt xc 600 -98.....Nyare,twin motor och förbättrad fjädring![]()
dom har inte 120hk...
xc700an ligger på strax under 120hk om du kollar på lite bromsningar..
www.m-performance.com tex.
Edit: http://www.m-performance.com/Grafik/Dynobilder/polaris/-98/xc600-98.jpg -> 104hk