XC 600 -99!

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag har hört att dom drar mycket soppa, stämmer det?
Har läst på forumet och det verkar vara en bra skoter iaf.

Funderar på att köpa en sån eller en SRX att ha tills jag fått ihop lite mer pengar så jag kan köpa en nyare touringmaskin.

Pengarna har lixom flygit iväg när man blev med husvagn och hund så man har inte råd längre att köpa det man igentligen vill ha :eek:
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Beror på vad du tycker är mycket?? Brosans XC 700 drar strax under 3L/milen, buskörning då. Över lag tycker jag det är en helt okej skoter för den årgånger. Går ju inte att jämföra med nya men nog går dom att ha riktigt skoj med.
Hade 9,9 gånger av 10 valt XCn före SRXen. Har också väldigt svårt att tro att SRXen skulle dra mindre.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Beror helt på vad du ska med maskinen till, jag hade valt 00an istället av XC600an eftersom då fick den VES motorn.

SRXen är en bra maskin om man gillar pålitlighet/strykjärns effekt och ingen snögång :D Dra inte alls mycket soppa 2.5l hård körning, glider själv på en SRX just nu som är under rejäl modd för att palla lite ramptramp.

XC600an drar ungefär lika mycket bensin men är en mycket mer "lek" inriktad maskin med bra fjädring och framkomlighet. men som sagt hade satsat på 00an med VES motor.
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Den -99:a jag hade drog ca 2.2-2.3 liter/milen. Då ska tilläggas att min hade en annan matta med högre kammar än originalet.
 

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Nu har jag varit och kollat på en xc 600 -99 och jag tyckte den var i mycket bra skick för sin ålder. Ända skada man såg var på sidan på ovankant på buken som var repigt och att slidsen var dåliga. Annars hittade jag inget fel på den så jag tror jag ska köpa den.

Någon som vet vad det är för topphastighet på en xc 600? Tänkte om man hänger med polarnas 7 och 800 maskiner hyfsat.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Topphastighet är rätt så svårt att förutsäga. Så många faktorer som spelar in. Var du befinner dig, hav/fjäll, väder, underlag m.m. MEn nog lär den göra 160kmh iaf.
Om du hänger med polarna beror på ytterliggare ett par saker, dig och dina polare, körsätt m.m. I ren acceleration hänger du nog på rätt bra i början men 800an trycker nog på lite extra i högre farter.