XC 500 SP -00

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 24-Mar-04 kl 11:36 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 24-Mar-04 kl 11:35 AM (CET)]Hejsan.

Tänkte byta skoter nästa vinter och har funderingar på en XC 500 SP -00.
Skulle vilja ha lite info av nån som haft/har en. Ifall det är nåt speciellt man ska tänka på och så. Vart inte så mycket klokara på det som stog i skoterbanken.
Och snälla kom inte med "dom är bra köp en" eller "dom suger köp den inte". Jag vill helst ha seriösa svar.

Tack på förhand.
 

sjögga

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Polaris går bra och man åker skönt på en genII chassie, dom går som ett strykjärn på leden, dom är väldigt stadiga. Men jag tycker att du ska satsa på en xc 600 sp -00 dom går betydligt bättre och kostar ungefär samma peng.
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Jag har en och den går väldigt bra. Tål mycket stryk längs leden, har dock bortagen PSS och lite hårdare dämpning. Känns väldigt racig. Det är dock en 500 och den gillar att ligga på höga varv 6500+. Bra acc, har inte toppat den ännu men har dragit 150 km/h längs en skogsväg. Rätt bra försäkringskostnad. Mycket nytt gämfört med 99:eek:rna bl a 108cm skidbredd, ny tank och dyna, bättre ljuddämpare, starkare helljus och sisst men inte minst VES.
Min är bänkad till 106 Hp.
Kan rekomendera denna skoter.
 

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Okej det låter ju helt okej :) PSS är det den där ställbara boggiedämparen? Och vad kostar försäkringen?
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
PSS - Polaris Sensitive Shock
Är mjukare vid lugnare färd och hårdnar när du kör hårdare. Har aldrig kört med dem så jag kan inte uttala mig om de funkar bra.

Försäkringen ligger på ca 1300 kr halv/helår och tror det var 3400 kr hel/helår. Kommer inte ihåg exakt men runt de priserna.