x-trim 550 fakta å synpunkter

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
skiljer de nått mellan 07 08 09??
typ körställning?
matt-typ?
chassi?
dämpare
variatorinställningar drevning mm

provade en 07a å den verkade gå bra till ca 80 (sen tog rakan slut)
vad är toppfarten??
går den bra att dra pulka med?
går den bra att åka 2 på?
soppa/oljeförbrukning
tänkte ha den som crusing/fiske/familjeskoter samt lite bus.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
Jag har en 08:a och mellan 08-09 finns ingen skillnad mig vetligen .. samma dekaler tom.
dock mellan 07-08/09 är det lite annorlunda , enklast är att du helt enkelt kollar på blocket så ser du skillnaden utsendemässigt ... boggie på 08-09 skiljer mot 07:an , dom nyare sitter det den gudommliga pps-boggien ( alltså den sväljer allt du visar den utan att säcka ) ... mattan är 365/32mm .. dämparna är lite klenare än 600/800 men räcker fullt ut
toppfart ? ja 130 har då jag åkt med min ....
jag har 3 barn + sambo och drar dom i pulka ganska obehindrat faktiskt ( visst är det en meter puder vete f.. om man klarar upp det ) men iaf. i 40 cm nysnö fungerade det
att åka 2 gick betydligt bättre än vad jag trodde faktiskt ... mycket tack vare den framflyttade körställningen mot vad man var van sen tidigare ... alltså inga problem det heller !
soppa/olja ... dom första milen var inte kul , runt 4 liter milen normal körning samt att elbacken vägrade att fungera klockrent , 25 mil senare ungerfär 2 liter milen med fungerande elback , förmodligen gick det för trögt så motorn tjyvstannade istället för att vända rotationsriktning ... olja vete tusan då man bara fyller på , 15-18 liter på 130 mil eller nått gissningsvis
Jag har varit otroligt generös att låta folk prova min x-trim 550 och säkert 15 st har provat den ... vi är alla ganska överens att på en sjö är du rökt mot en 7-800:a men på led spelar det ingen roll ( en 550 har endast 0,8 sek. sämre varvtider på en crossbana mot en 800 enligt björn på snowrider *s* )
kort sagt ... dom är inte bäst på något men dom är jävligt bra på allt !
jag har bestämt mig att nästa år blir det en ny likadan och det har aldrig hänt på 20 år ..