X-trim -08 ,spårar?

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Har tagit några vändor med en x-trim 600, tycker den spårar lite för mycket . Vad gör man lättast åt det.
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
min 550 var otroligt spårkänslig ...snudd på rent ut sagt farlig att köra
detta påtalades givetvis vid första servicen och till svar fick jag att alla nyare skotrar har så branta köler på skidorna att dom är ganska lika oavsett märke !
men säger lynxmecken ...om jag får fria händer o pyssla lite kanske jag har en ide som funkar ? visst ...kör på du d kan bara bli bättre , och det blev det med ! alltså nu fick man en skoter som går att köra utan att ha en nära döden upplevelse om man kör på leden ...
han spännde på fjädrarna i framvagnen 5 hack ! thats it ... och på min gjorde det en sabla skillnad
 

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har ni kollat vilket toe-värde ni har? Kanske kan vara så enkelt att nått styrstag blivit lite böjt.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
jag bytte styrstål på min -08 X-Trim 800 till dubbelstålen som finns på -06 och -07 Lynx, sen spårade den inget, billigare än att byta till slp
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag var till min Lynxförsäljare igår han sade att från att dom är nya så vill gärna skidorna gärna sitta lite toe in men dom skall sitta från 0 till 2 cm toe ut för att inte spåra så väldigt sen skulle man spänna dämperiet fram minst 2 helst 4 knäpp. (min stog på det lägsta)