X-Ride

100140

Välkänd medlem
25 maj 2009
255
7
18
Luleå
Har några frågor ang X-ride

*Hur är dessa efter led? (jämfört tex mot kortare crossover)
*Klara kylsystemet ledkörning eller går dom lätt varm?
*Vem säljer trailtank till dessa? Är det besvärligt att byta?
*Finns det färdiga under tunnel avgas system att köpa?
 
K

krickus

Den är helt ok efter led, inged ledpiskare, men går bra.

Den går inte varm i tid och otid, körde min 400 mil förra vintern, och det var verkligen inget problem, trots att jag körde utan isrivare.

Googla eller fråga någon Yamaha-handlare om tank, har inte själv bytt till trailtank, men det borde inte vara så bökigt.

Ja, det finns färdiga undertunnel-system, skinz tillverkar sådana.
 

Lserobban

Medlem
14 maj 2012
48
0
1
Lycksele
Efter led funkar den skapligt tycker jag, men alla upplever saker olika och vad man är van vid tidigare spelar stor roll. Det är ju trots en mer mountain maskin så nog är den stötigare efter led än en kortare maskin.

Jag har med min, gått 160mil nu gått varm ett fåtal gånger, dock oftast vid mycket hårt före och om man puttrat för sakta genom någon stad eller liknande. Övrigt inga bekymmer. Bakersta kylarn sitter ju ungefär om jag minns rätt på höger sida mitt under rumpan nånstans. Finns ju annars extra kylar kit att köpa om man är orolig.

Trailtankar , dålig koll vart dom finns men det blir inge snyggt efter man monterad dom. Passformen på iallafall de jag sett är inge vidare för att man måste ta bort en del kåpor om jag minns rätt så det ser lite halvgjort ut tyvärr. Synd att man inte hade en original volym på ca minst 33l iallafall....

Avgassystem, ingen koll. :)

Stortsett nöjd över skotern, några få uppgraderingar har man gjort som utökat körglädjen en hel del!
 

100140

Välkänd medlem
25 maj 2009
255
7
18
Luleå
Ja det är synd att tanken är så liten och att avgaserna blåser ut på lastytrymmet!
Verkar annars vara en OK allroundmaskin.
 

Lserobban

Medlem
14 maj 2012
48
0
1
Lycksele
Jag tycker endå jag klarar mig bra på original tanken, brukar endå vara och köra i fjälls enheldel och längre sträckor, finns många andra som har mycket större bränsleproblem än vad jag har om du bara kör med hjärnan en aning trots att man har lika roligt!