www.polarisman.com. Kan man lita på uppgifterna?

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Jag har en xlt sp 96 och om jag mätat rätt så har jag vm34 gasare och inte 38 som det står att jag ska ha. Jag tog bort luftburken och mäta den inre diametern villket är det trångaste stället, det var just över 34mm.

Har jag mäta fel? Är sidan fel?
Skulle jag ha så fel i storlek på gasarna borde den ju inte gå bra va?

Jag måste mäta igen känner jag..

Mvh/ Patrik

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Hmm nä kanske inte gör det. Men jag har mäta på rätt ställe?
Kan inte göra stor skillnad då 34 eller 38? För jag vill inte säga att den går dåligt. Har visseligen bara tjejens vmax 500 från 94 att jämföra med.

En offtopic fråga: Har streck kedjan och kände då att det nedre drevet glappar lite, som om det inte är fastskruvat ordentligt. Ska det va så eller ska det va stumt?

( Glappar som ett dåligt hjullager på en bil )

Mvh/ Patrik

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
förgasaren mäter du på sidan mot motorn, kedjan sträcker du för hand, inga vertyg på sträckbulten !
Att ditt drev glappar är inte bra skulle kunna gissa på ett lager som gett vika...

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Hmm märkligt men alla andra xlt modeller,touring,rmk,sks samma år har vm34.

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Jag mätte på sidan mot insugsburken. Sidan mot motorn är större så kanske dom är 38 där. Men ska man inte mäta trängaste stället?Att jag nu kom på det här är för att jag behöver 2 nya nålventiler och dom på 38 passar inte 34 ( Har kollat på Rinab )

Ang drevet får jag plocka isär för att titta upp det ordentligt innan nått blir värre. Men det glappar inte upp och ner eller med axeln, det glappar i sidled.

Mvh/ Patrik