Wish me luck

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
I morgon bitti ger jag mig iväg 50 mil helt ensam förutom ledkartan, Gps och en ny skoter.
färdväg: Krokom-Östersund-Myrviken-Sveg-Los-Edsbyn-Svärdsjö-Hofors.
givetvis finns följebil/släp/bärgarskoter nån timme efter ifall nåt failar.

finns det nån som vet nåt om skicket på lederna?
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Jag säger bara lycka till. Kul att folk får såna här udda idéer att dra iväg själv med ny skoter på långsvängar :D
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Bytt skoter? vad blev det?
Samma märke, kolla förstasidan inom kort.

Jag säger bara lycka till. Kul att folk får såna här udda idéer att dra iväg själv med ny skoter på långsvängar :D
Tack, det är för er läsare, resereportage och Testduell i samma smäll.

Lycka till :) hur kör du från krokom till ösd?
Viker av där kraftledningarna delar sig i Granbo o tar kraftlinjen rätt genom I5 skogen o kommer ut i Lillänge.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Helt rätt man ska ha lite äventyr !
Sen får du göra bort hela inkörningen i ett svep.
Det ironiska med årets väder är väl att du lär väl få mer snö ju längre söderut du kommer.

Lycka till.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
lite rapport. kom iväg senare än beräknat då jag var tvungen att invänta lite dagsljus för att kunna ta dessa bilder http://www.snowmobile.se/articles/1011/members/blogg_apex_2011_1_20110113_125843/index.shtml innan jag åkte.

flera mil ospårat puder försenade mig ytterligare, detta samt kallare väder än beräknat gjorde att jag gav upp efter 27 mil :sad2: då jag frös så inihelvete.
skotern i sig är det inga problem med, kommer skriva utförligare i bloggen om intrycken efter helgen.

laddar för hemresa om några dagar och då SKA jag köra hela sträckan, har då medföljare och tar en annan rutt.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tror inte det blir några problem med maskinen, och det lilla som kanske uppstår har du nog inga probs att lösa lite snabbt på plats (nått tändstfit kanske, en rem om det går tung ev.)

Och Hjulboggie rules: Du låter precis som 13 åringarna på orten som har fått för sig att just deras märke är bäst "för det har pappa sag". Visst, Yamaha har fina skotrar. Men vakna upp och inse att dom har problem dom med.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Knappast av digniteten att man behöver vara rädd för haveri på en 50-mila tur med en ny skoter.


Och jag är inte märkesfantast, det är bara att studera "track record"...
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Gnabba inte sönder min tråd med märkestjafs nu!
på resan hem kommer även annat märke vara med. dock helt ny maskin det också och vi förväntar oss att båda funkar klockers.