Wiseco!

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Någon mer som har haft problem med wiseco knaster som lossnar?
en firma har renoverat min motor med nya vevlager, fett osv, jag köpte en wiseco kolvsats som dom monterade, kom hem med skotern å den gick i tio minuter sen lossnade ett knaster med skrotad cylinder å kolv som följd, firman stod för kalaset eftersom det kunde vara dom som har slarvat med monteringen, dom tog hem en ny kolv från en annan leverantör å monterade ihop, kollade givetvis så att knastren på den hela kolven satt riktigt innan montering. snön kom igår och jag var ut å testade, varmkörde riktigt innan jag åkte en vända på åkern, påvägen tillbaka så skar den andra kolven! knastret hade lossnat även den här gången, det knastret som satt kvar är så mjukt så man kan trycka ihop det med bara fingrarna, kan det vara riktigt? ungefär som dom tappat härdningen, wiseco knastren är ju oxå så tunna mot orginal, tänkte om det kan vara något tillverknings fel, men det lär väl bli svårt att bevisa. nu åker wiseco skiten ur! blir orginal ist. men intressant att höra om det är någon mer som har haft liknande problem?
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Är det inte wisecokolvarna som måste varmköras sjukt noggrant?

Det stämmer, å d skrev jag oxå att jag gjorde! men det har ingenting med om knastren lossnar.

Har pratat med firman jag handlade kolvarna av nu, så vi är överens!
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Hmm mina knaster var det nå jävulskt bra spänst i, riktigt så att det var svårt att få dit dom. Till hjälp när jag monterade använde jag en skruvmejsel och inte har dom lossnat inte. Skotern går än idag vad jag vet :)
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Vad kom ni fram till? Intressant då jag också köpt Wiseco kolvar!

Dom betalar tillbaka pengarna för kolvarna, men vi vet ju inte orsaken till problemet, ska bli intressant att känna på knastren i den hela kolven när dom plockar ur den, alltså den som firman tog hem, om dom knastren är lika slappa, men nu blir det iaf org kolvar, törs inte stoppa i wiseco mer, inte direkt billigt att köpa nya cylindrar var å varannan vecka!