wildcat 92 förgasar bestyckning

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
Hej
Håller på att plocka i hop en wildcat 92 medf delar från hela landet
Nu när den äntligen e klar så har jag problem med bestyckningen av WM40
förgasarna,till saken hör att jag fick tag i en komlpet motor med förgasare
men det saknades en del munstycken i bägge förgasarna.Så jag behöver veta
grund bestyckningen i förgasarna,eventuelt så saknas luftmunstycket
(tror jag att det är) på bägge förgasarna,det är et tgängat hål i neder kant på
luftburk sidan av förgasaren.På Artics reservdels lista påWM40 förgasarna fins det
inget angivet om nåra munstycken på den plattsen,men tittar jag på en mc
förgasar spräng skis så är det munstycken där.Just nu går den väldigt dåligt
med den bestyckning jag har nu.
Bor i södra sverige på öland.Vi har snö just nu så man vill ju ut å åka!!!!!!
MVH
Stefanoland
 

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Kolla på sprängskisserna som finns längst upp på AC delen.
Ska det inte sitta typ kroniska skruvar där som styr bränsle/luft blandningen?
 

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
Dom justerbara luft/bränsle munstyckena som sitter på sidan på förgasarna har jag koll på, dom som jag undrar om sitter i neder kant på förgasarhalsen luftburksidan,har ett gängat tomt hål där!
 

mabo

Välkänd medlem
30 nov 2012
141
1
18
Laviken
Ungefär hur grovt är det gängade hålet i mm? Kanske kan du kolla på www.brownsleisureworld.com och söka rätt på en kisse från 92 det finns bra bilder på gasarna där kanske hittar du vad det är.
 
Last edited:

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
M5 gänga.Det e det som e problemet det fins inte med på artics sprängskisser!!!!! Men på mikunis mc
sprängskisser är det med!!!!!.Det ställer till det lite för jag vet ju inte storleken på grundbestyckningen
av just det munstycket på skotern. Jag skulle ju kunna beställa nått på må få men det fins ju lite att välja på, kann ju gå lika illa om jag kommer fel i storlek!
 

mabo

Välkänd medlem
30 nov 2012
141
1
18
Laviken
Stibo motor eller Bra i gasen håller ju på med förgasare kanske dom har någon ide .
 

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
Ska kolla i morgon om någon av dom svarar i telefonen, kann ju vara mellandags stängt.!!!
Lite akut 5+ ute!!! snön på väg att försvinna!!!!
 

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
Nu har jag pratat med Bra i gasen! Vilken bra kille!Vilken service!!Han har koll !!! Rekomenderas!!
Han rekomenderar att byta flotör nålar! så då gör jag det! så får vi se om det hjälper.Sedan säger han
att det troligt vis inte skall sitta nåra munstycken på skoter förgasare där det saknas på mina gasare.
så nu avacktar jag på flotör nålarna så får vi se hur det går.Å just det!!! snön e borta här i södra
sverige!
 

stefanoland

Aktiv medlem
9 mar 2010
58
0
6
Borgholm
Nu har det löst sig, har satt i nya flotörventiler nya nålar ock bestyckat om h- munstyckena ock det ska "fattas"munstycken. Har även hittat ett mystiskt fel efter fått byta 4 omgångar tåndstift som slutat att fungera efter ner surning!!. spänings fall i dödar knappen!!dåligt med ström till tändspolen!!så när man matade på lite med tummen så orkade inte t-spolen med.Nu e det fixat.Anar att det fins mer problem !!
med det här bygget.Vi får se när snön kommer igen!