Wildcat 700 Touring

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Hej alla lite frågor ang Arctic för jag är en total rookie på dom.

Har en WC700 Touring på gång, en 95:a. Maskinen är i fint skick och har gått lite, nytt batteri, nya dämpare. Verkar vara ett bra köp men jag vill ha svar på några frågor.

Finns det några generalfel på denna modell, vad ska man kolla, vad rasar? Kort och gott har dom några svagheter?

Att den är tung vet jag, men den duger och trucka runt frugan med efter led antar jag.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
jag ha en del erfarenheter av en en wildcatta ;) vi hade lite oflyt just när vi köpte den pga att vi inte kunde provköra men eftersom att vi köpte den på butik hade vi en del garantier på att de skulle vara hel osv men då visade de sig att spolen och data boxen var sönder på denna då så vi fick ut de från företaget så vi slapp betala för de i övrigt så är de nog inget speciellt som ha hänt för oss då ha den bara gått å gått å gått:p i kanske 300 mil utan problem endast service å sånt under den tiden. med tanke på årsmodell och att de är en touring så går den riktigt bra de ja skulle ha önskat på våran va en 32 as matta och lite hårdare boggi dämpning så den tål lite mer när man pressar den lite men helt klart prisvärd skoter.

får man veta priset du fått på den ? :p
 

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Ska få den för strax under 20 på firma inkl garanti 3 månader. Den har en tidigare ägare (äldre man) och har gått 500 mil