Wildcat 700 EFI problem!

wildcat700

Aktiv medlem
8 dec 2005
80
0
6
Töre
skotern går bra i ca 1000m sen tål den mindre o mindre gas tillslut går den bara på tomgång.Men om jag bara stannar den och startar den så går den bra i ca 1000m igen och så får jag hålla på.Har tagit ur stiften vid några tillfällen och då är dom blöta.Och när den börjar gå dåligt och jag vrider av nyckeln eller stoppknappen fram o tillbaka utan att motorn stannar så går den förfullt igen i ca 500 meter Tack på förhand.... Har sett att det är fler än jag som har samma problem någon som har löst det ?
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
Haka på en bränsletrycks mätare och se vad som händer.
Varje gång du vrider nyckeln till "på" läget tvångs kör du bränsle pumpen en "viss" tid (det var detta bränslepumps surrande som många trodde (och fortfarande tror) var/är "datorn" som surrar.)
Det kan vara bränslet från denna manöver som räcker till en kort bit, du upprepar ju detta när du vrider av- på nyckeln.
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
btv. det jobbigaste (för mej) att hitta felet på en efi var en "annsamling skräp" som liknade en hårboll som bidats efter förfiltren men före pumpen inne i slangen.
Denna "boll" fungerade som en vandrande bränsle avslängning och ströp bränsleflödet genom att sugas upp och täppa till "insuget" på bränslepumpen.
när strömmen till pumpen bröts sjönk "bollen" ner och bränsle kunde åter pumpas......tills bollen på nytt sögs upp och täpte till....
Bränslepumpen sitter i tanken.
 

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
jag hade samma symtom på lynxen, bytte filter +renovera bensinpump + bytte slangarna från pumpen, sen försvann felet