Wildcat 700 EFI dör på full gas, och kommer tillbaka efter en stund !!

mr_lundkvist

Välkänd medlem
13 dec 2008
118
0
6
Ludvika
Ett konstigt problem på min Wildcat 700 EFI .. är jag ute o fisåker går det bra, drar jag sen på fullt så dör den.. som att nån stänger av den.. händer inte ett skit oavsett vad jag gör med gasen, men efter bara några sekunder så kommer den tillbaka och då kan man ge på fullt igen men så blir det samma sak igen, testade batteriet men det var inge fel på det.. skitskumt, dettta har kommit nu de sista gånger jag kört.. mer o mer. va fasen kan ha hänt ??
 

mr_lundkvist

Välkänd medlem
13 dec 2008
118
0
6
Ludvika
nu har jag sett att insugnings gummit bå båda sidor är helt åt skogen dåliga.. spruckna o jävliga och när jag vart och kört så kom det rök under ena "förgasaren" ja det är ju en efi men sitter ju som 2 förgasarliknande prylar där insprutnings munstyckena.. skitsamma under ena var det blött vid gummit och där kom det rök.. så med lite tur försvinner problemet då dessa byts.. skulle ju kunna förklara problemet att det blivit väre de senaste gångerna om det spruckit mer o mer.. har ju stått hela sommaren.. sen är dom säkert inte bytta sen skotern var ny! ja min teori och jag hoppas den stämmer !!
 

mr_lundkvist

Välkänd medlem
13 dec 2008
118
0
6
Ludvika
fast nu blev jag lite osäker igen.. ena gummit var verkligen helt åt skogen där kunde jag nästan pilla in ett finger.. men det andra var inte lika dåligt men inte heller bra.. men kunde inte se att det var hål helt igenom. Så då kom tanken att den borde bara dött på ena o inte på andra.. ähh jag vet inte hur det där funkar riktigt. Har beställt nya så vi får väl se till veckan om problemet försvinner, annars är det väl EFi:n som börjat *****s.. men det verkar oxå långsökt!
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Det är sällan EFI. Har erfarenhet av 4 vildkatter och många konstiga fel (det är ju gammskotrar) men endast en gång var det EFI. Det var efter en sänkning i havet som databoxen dog;)