Watt handtagsvärmare Lynx

bubblan

Välkänd medlem
30 jul 2008
199
3
18
Dalarna/Solna
Har en Ranger mountain 03 som jag ska byta styre på. Hur många watt är original handtagen på?
Kan man köra med vad som, eller är det något visst antal watt man inte ska gå över?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.303
89
48
Övik
Det enda jag provat som är i närheten av effekten i originalvärmarna är RSI. Många eftermarknads ligger mellan 15 och 30 watt, RSI har minst det dubbla, säkert kring 60-80 watt om jag får gissa. Dom är dyrare, men dom kan jag rekommendera om man vill ha något som liknar original 👍

Och är man lite flink så går det faktiskt ibland att flytta över värmarna om man värmer lämpligt med varmluftspistol

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
11.049
929
113
Kramfors
Samma svar här rsi de är varmast pirat vad jag vet men fortfarande för dålig värme jämfört med org Arctic cat och Polaris ivf. Jag har rsi på Polarisen och jag gjorde mig för och limmade på tunn korkmatta på styret för att få upp värmen fortare men de är näst intill värdelösa ändå. Jag har provat alla andra billigare pirat och de är totalt sopkass de tar år o dag innan de ens blir lite varma. Hädanefter blir de dyra org och där är Artcit cats värmare typ från en 12-16 600/800cc hetast. Men ac värmarna är gjord för de flerstegade org brytarna så jag vet inte hur man ska koppla in dem på en Lynx eller Polaris?