Framför allt är det risk för problem om du använder en regulator/likriktare från något annat skotermärke än Lynx, eftersom jag som sagt tror Lynx på den tiden var ensamt om att köra med enbart likströmssystem.
Har du elschema för skotern? Finns ofta i instruktionsboken.
Jag antar att de två gula är anslutna till lysspolen på tändplattan och att det inte finns någon anslutning alls från lysspolen till jord (om du kopplar bort regulatorn och ohmmäter, så ska det vara oändlig resistans mellan valfri gul ledning och jord, men mycket lågohmigt mellan de två gula).
Svart och röd borde rimligtvis vara minus och plus på likströmssidan, troligen är systemet minusjordat.
Ett tips: när du börjar provköra med en tveksam regulator, se till att ha ett batteri i bra skick på plats, och se också till att batteriet INTE är fulladdat när du startar. Det bör inte heller vara så urladdat att det har svårt att orka med startmotorn. Om det skulle bli överspänning i systemet pga att regulatorn inte fungerar som den ska, så kommer batteriet att svälja överskottsenergin åtminstone så länge att du hinner mäta och konstatera om spänningsregleringen verkar fungera eller inte.