voltregulator

Barnesjake

Aktiv medlem
1 apr 2008
78
1
6
Norrland
Tjena boys. Jag har haft lite problem med glödande ljus till o från o har läst andra ämnen och dragit slutsatsen att det var voltreggen som vartit paj. Jag köpte en ny från rinab o slängde in. Visst lyset var jämnare men inte så starkt + att handtagsvärmarna inte blev riktigt varma. Idag efter endast 6 mil med nya voltreggen så höll händerna på att brinna upp, så jag förstod att nåt var fel o mycket riktigt så hade alla lampor gått o den billiga voltregulatorn från rinab hade fan nästan smält. Jag bytte stator plattan i dec o den är uppmätad o är riktig. Ska man måsta köpa en orginal regulator eller är nåt annat fel. Pirat regulatorn är ju bara typ hälften så stor men det spelar kanske ingen roll. Är det nån annan som har erfarenhet av liknande problem? Skotern är en sks 700 - 01:beer:
 

Gecko

Medlem
20 dec 2008
12
0
1
Sundsvall
Hej!
Har exakt samma problem på min skoter.
Kommer jag på någon lösning skriver jag här. hoppas du gör detsamma
 

_Tobbe_

Välkänd medlem
10 aug 2007
426
0
16
Ljusdal
Jag hade samma problem med min XC 600 -99 när jag körde med pirtaregulator. Jag fick förklaringen att piratregulatorerna inte tålde värmen från avgassystemet så därfrör pajjade dom. Pröva flytta över regulatorn på variatorsidan ist om du ska köra med pirat. Är inte säker på att det fungerar men verkstaden jag pratade med föreslog det.
 

Barnesjake

Aktiv medlem
1 apr 2008
78
1
6
Norrland
Har hittat felet, tillslut...puh. Kortis i ena baklampan, hade smält sin sockel. Skar bort smält plast o bytte lampa, satte tillbaka gamla voltregulatorn och voliá, har kört 20mil o allt funkar perfekt, inga fladdrande ljus o dyl.